Zazwyczaj nie chcemy być krytykowani i obawiamy się być narażeni na nieprzychylne opinie na nasz temat. To samo powinno dotyczyć obiekcji dotyczących naszej firmy lub proponowanych przez nas usług. Zapominamy jednak o tym, że uwagi klienta możemy przekuć w nas sukces, bo przecież skoro wkłada on swoją energię w zgłoszenie nam swoich wątpliwości, to znaczy, że chociaż w małym stopniu (ale jednak!) jest on zainteresowany naszymi produktami. Dlatego, jeśli założymy, że narzekający klient chceRead more »
Blog to wariant strony internetowej, na której twórca zamieszcza wpisy o określonej tematyce. Publikacje, usystematyzowane chronologicznie, tworzą swojego rodzaju dziennik. Prowadzenie bloga firmowego, to kolejna opcja, którą można wykorzystać do komunikowania się ze swoimi klientami.Read more »
W wielu krajach w dalszym ciągu możemy obserwować nierówności w pracy zawodowej kobiet i mężczyzn. Zazwyczaj kobiety mają większe trudności w znalezieniu pracy, oraz mają mniejsze możliwości rotacji w strukturze poziomej przedsiębiorstwa, co oznacza, że rzadziej awansują. Często podkreśla się także dysproporcje w zarobkach płci żeńskiej i męskiej, mimo zajmowania tego samego stanowiska. Czy jednak istnieją dowody na to, że Read more »
Podobno nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje do rozwiązania. Tak samo, jak nie ma problemów i przeszkód, są tylko wyzwania. Gratulujemy autorowi tych sentencji, jego optymistycznego podejścia do życia, ale sami zastanawiamy się nad tym, co można zrobić i jak się zachować w sytuacji, w której ewidentnie mamy do czynienia z trudnym klientem? Bo nie ukrywajmy- w ciągu naszej kariery zawodowej niejednokrotnie trafimy Read more »
Nadawanie nazwy firmie jest procesem wieloetapowym i jednym z trudniejszych podczas tworzenia osobowości swojego biznesu. Późniejsze ewentualne zmiany (renaming) są skomplikowane i kosztowne, mogą także spowodować duże straty finansowe dla przedsiębiorstwa. Nazwa musi wskazywać odbiorcy jaką firmę reprezentuje, czasem już w nazwie zawiera się profil przedsiębiorstwa. Musi być ona Read more »
Jakie obrazy pojawiają się w Twojej głowie na myśl o firmach McDonald’s, Apple czy Coca Cola? Czy chociaż na chwilę przed oczami przewinęła Ci się wielka litera „M”, nadgryzione jabłko i litery Coca Cola na czerwonym tle? Brawo! To znaczy, że identyfikujesz te firmy z pewnymi obrazami, a konkretniej z ich logo i jego pochodnymi. To bardzo naturalna reakcja i zachowanie naszego mózgu, który kategoryzuje pewne informacje i przechowuje je w ten sposób w swoich archiwach. Potrzeba tworzenia przez naszą podświadomość skrótów i schematów jest niezwykle przydatna i bez niej w naszych głowach zapanowałby nieokiełznany chaos. Dlatego pomyśl, jak ważne dla sukcesu Twojej firmy, jestRead more »
Strategia marketingowa z założenia jest czymś, co opiera się na wcześniej ustalonym planie i działaniach przewidzianych na dany okres czasu. Jest to oczywiście rozwiązanie rozsądne, niezbędne w zarządzaniu firmą i niezastąpione w działaniach promocyjnych, jednak nowoczesny styl kierowania biznesem wymaga od przedsiębiorców tego, aby odnajdywali się oni także w nowoczesnej rzeczywistości. Żyjemy w świecie, w którym liczy sięRead more »
Nawet, jeśli nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, codziennie stawiamy przed sobą kilka, jeśli nie kilkanaście, celów do zrealizowania. W zależności od tego, jakie życie prowadzimy, mogą wśród nich przeważać cele podstawowe, wręcz biologiczne, cele osobiste lub cele zawodowe. W przypadku tych pierwszych, do działania skłaniają nas instynkty, w przypadku drugich, to uwarunkowania psychologiczne determinują nasze działanie. To, czy dążymy do osiągnięcia założonego celu, zależy od Read more »
Co i jak chcą konsumować ludzie, jakie są ich potrzeby i pragnienia, co jest dla nich ważne i warte wydania pieniędzy? Za wiedzę na ten temat specjaliści do spraw marketingu, daliby się zapewne pokroić. Informacje dotyczące preferencji konsumentów, pozwoliłyby Read more »
Bywa, że przedsiębiorcy za swój najważniejszy cel obierają sobie wyłącznie finansowy sukces swojego interesu. Wtedy na dalszy plan schodzą inne czynniki, składające się na zarządzanie firmą. Bywa, ze nagina się zasady, w imię wzrostu zysków. Według niektórych ludzi cel czasami uświęca środki, ale nie jest to idealna zasada. Dobry przedsiębiorca, z mocną pozycją na rynku, wręcz nie może Read more »