Nawet, jeśli nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, codziennie stawiamy przed sobą kilka, jeśli nie kilkanaście, celów do zrealizowania. W zależności od tego, jakie życie prowadzimy, mogą wśród nich przeważać cele podstawowe, wręcz biologiczne, cele osobiste lub cele zawodowe. W przypadku tych pierwszych, do działania skłaniają nas instynkty, w przypadku drugich, to uwarunkowania psychologiczne determinują nasze działanie. To, czy dążymy do osiągnięcia założonego celu, zależy od Read more »
Co i jak chcą konsumować ludzie, jakie są ich potrzeby i pragnienia, co jest dla nich ważne i warte wydania pieniędzy? Za wiedzę na ten temat specjaliści do spraw marketingu, daliby się zapewne pokroić. Informacje dotyczące preferencji konsumentów, pozwoliłyby Read more »
Bywa, że przedsiębiorcy za swój najważniejszy cel obierają sobie wyłącznie finansowy sukces swojego interesu. Wtedy na dalszy plan schodzą inne czynniki, składające się na zarządzanie firmą. Bywa, ze nagina się zasady, w imię wzrostu zysków. Według niektórych ludzi cel czasami uświęca środki, ale nie jest to idealna zasada. Dobry przedsiębiorca, z mocną pozycją na rynku, wręcz nie może Read more »
Codziennie wchodzimy w interakcje z wieloma osobami. I, nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy, próbujemy przedstawić siebie w jak najlepszym świetle. Prezentujemy fakty na swój temat w taki sposób, aby jak najkorzystniej zostać odebranym przez odbiorcę. Można powiedzieć, że kreujemy i zarządzamy własnym wizerunkiem, z lepszym lub gorszym skutkiem. Jeśli jednak zawodowo chcielibyśmy zrobić wszystko, aby być dobrze odbieranym przez partnerów i inwestorów, warto Read more »
Zabawa i współzawodnictwo w różnych dziedzinach mogą dostarczyć jej uczestnikom wiele atrakcji i adrenaliny, a także dają możliwość poczucia dreszczyku emocji. Właśnie dlatego tak popularne wśród dorosłych ludzi jest branie udziału w grach zbiorowych, a także wśród graczy komputerowych nie brakuje dojrzałych użytkowników. Bywa, że firmy organizują wypady integracyjne na paintball lub wyścigi quadów. Wszystko dlatego, że lubimy rywalizować i dążyć do wygranej. Czy takie zależności można wykorzystać w promowaniu swojej firmy?Read more »
Content marketing jest jednym z obowiązujących obecnie trendów marketingowych, a korzystanie z jego założeń zaczyna być wymogiem w branży. Content w języku angielskim oznacza treść, zawartość. I najbardziej ogólnie ujmując temat, tak właśnie można zdefiniować ten dział marketingu. Marketing treści to wszelkie działania skierowane na Read more »
Gadżety reklamowe to bardzo silne narzędzie marketingowe w rękach firm. Duża presja rynkowa i konkurencyjność nie pozwala firmom stosować już tylko standardowych narzędzi marketingowych. Wiele przedsiębiorstw przekonało się Read more »
Mcdonald’s chce zmienić swoją opinię, którą uzyskał przez lata, jako największa sieć fast food, czyli niezdrowa żywność. Taki stereotyp sieci z niezdrowym i tuczącym jedzeniem, masowo zaczęli omijać klienci. Spowodowało to znaczący spadek sprzedaży. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i ponownie przekonać ich do swojej marki, McDonald’s zapowiada Read more »
Przez 2 miesiące wakacji Pepsi przeprowadziło akcję „wyzwanie smaku”. W badaniu smaku dwóch napojów wzięło udział 87.015 osób, które w 23 miejscowościach dostawały do spróbowania pepsi oraz coca-colę w nieoznaczonych przezroczystych kubkach. Uczestnik takiego testu miał wybrać smak, który mu bardziej odpowiadał i w tym momencie dowiadywał się, którą markę wybrał Pepsi czy Coca-Colę.
Test ten wykazał, iż 64% uczestników wskazało właśnie na Pepsi jako lepszy smak.
Odpowiedzią Coca-Coli na akcję Pepsi „Wyzwanie smaku” była wakacyjna kampania „Podziel się radością”. Akcja ta oparta była na puszkach i butelkach Coca-Coli z najpopularniejszymi imionami w danym kraju.
Oddział Coca-Coli w Polsce został poproszony o komentarz do akcji Pepsi. Barbara Ptaszyńska-Jedynak z biura prasowego Coca-Cola Services Poland podała, iż Firma Coca-Cola z zasady nie komentuje działań innych firm. Wskazywała natomiast na sukces własnej kampanii reklamowej – „Podziel się radością”, który cieszył się ogromną popularnością, wywołując bardzo pozytywne opinie konsumentów.