Jak wykorzystać Event Marketing w swojej firmie?

Ludzie od zawsze gromadzili się na różnego rodzaju zgromadzeniach i spotkaniach, a „bywanie” w towarzystwie było oznaką pozycji społecznej. Kiedyś organizacja tego typu wydarzeń leżała najczęściej po stronie  władców i rządzących. Miała na celu zapewnienie sobie przychylności poddanych, a także zapewnienia im atrakcji. Można więc powiedzieć, że były to swojego rodzaju akcje marketingowe przeprowadzane regularnie przez władze, na przełomie tysięcy lat. Również dzisiaj dobrym pomysłem na promocję firmy jest utrzymywanie dobrych kontaktów z kontrahentami poprzez wprowadzenie do swojej strategii reklamowej Event marketingu.
Event marketing to nic innego jak  budowanie pozycji swojej firmy na rynku i jej promocja poprzez organizowanie różnego typu wydarzeń, a także aktywny udział w podobnych spotkaniach, na które jesteśmy zapraszani. Eventem może być eleganckie przyjęcie połączone z pokazem mody lub koncertem, może być to impreza plenerowa, piknik, szkolenie zaaranżowane w ciekawy sposób, ale też sesje team building’owe.

Po co organizować eventy?

Jedną z okazji będzie wprowadzenie nowych artykułów do asortymentu, bądź zmiana całej oferty produktowej. Możemy przyciągnąć wielu ważnych klientów, aby zapoznali się z nowościami, które przygotowaliśmy, poprzez połączenie pokazu oferty z ciekawą imprezą promocyjną. Może być to jednorazowy Event, podczas którego przeprowadzimy prezentację produktów, ale też zaproponujemy naszym partnerom smaczny catering i zapewnimy atrakcje oraz oprawę muzyczną. W dobrym tonie byłoby oczywiście obdarowanie gości wzorami czy próbkami artykułów, które promujemy. Innym sposobem reklamy będzie organizacja tzw. road show- czyli serii spotkań objazdowych w różnych miastach, podczas których dotrzemy do większej ilości klientów i damy im możliwość zobaczenia na żywo proponowanych przez nas rozwiązań i artykułów. Takie spotkania można zorganizować na przykład w salach bankietowych i konferencyjnych, oferowanych przez dobre hotele. Wtedy także nie należy zapominać o poczęstunku i gadżetach dla odwiedzających nas klientów.

Event Marketing

Innym powodem, dla którego warto organizować eventy, będzie po prostu chęć podtrzymywania relacji z obecnymi ważnymi klientami oraz pozyskanie nowych, strategicznych kontaktów. Klienci poczują się ukontentowani zaproszeniem na interesujące wydarzenie, podczas którego zapewnimy im zaskakujące atrakcje, a my będziemy mieli okazję w mniej formalnych warunkach porozmawiać i zdobyć wiele ważnych informacji. Dodatkowo, klienci często czują się zobowiązani wobec firmy, która wyróżnia ich poprzez propozycje udziału w eventach i chętniej później zamawiają towar właśnie u niej. Ten rodzaj spotkań można przygotować w formie pikniku na świeżym powietrzu, imprezy plenerowej z grillem i oprawą artystyczną, lub wieczornej imprezy przy muzyce. Im większy budżet na tego typu akcje posiadamy, tym więcej możliwości otwiera się przed nami. Niektóre korporacje zabierają swoich klientów na żagle, organizują wyjazdy kilkudniowe lub koncerty znanych artystów. Jest to z pewnością efektowne i robi wrażenie na kontrahentach, jednak nie jest niezbędne do tego, by budować pozytywne relacje. Mniej spektakularne, ale przemyślane i ciekawe spotkania, będą równie wartościową formą marketingu.

Ambient media a event marketing

Inną formą eventów jest wykorzystanie tzw. ambient mediów do reklamowania produktów firmy. Są to wszelkiego rodzaju niestandardowe pomysły na prezentację oferty w przestrzeni społecznej, przy użyciu oryginalnych narzędzi promocyjnych. Mogą być to czynności przybierające interaktywną formę i aktywizujące klientów. A więc różnego rodzaju gry lub na przykład konkursy wymagające użycia oferowanego przez nas asortymentu. Świetną i niezwykle docenianą formą zastosowania ambient marketingu, jest wykorzystanie przestrzeni publicznej i znajdujących się w niej obiektów do wyeksponowania naszych produktów. Przykłady takie działania są akcje dużych firm. Na przykład McDonalds reklamował swoje frytki poprzez namalowanie przed przejściem dla pieszych kartonika, w którym serwują tą potrawę, natomiast pasy wyglądały jak wystające z niego frytki. Przykłady innych genialnych kampanii tego typu można znaleźć w sieci, do czego serdecznie zachęcamy.
Event marketing jest dość wymagającą formą promocji firmy, ponieważ wymaga dobrego planu, budżetu pozwalającego na realizację kreatywnych pomysłów, a także pochłania niemało czasu podczas samej organizacji Jednak przynosi on założone efekty i pozwala na zbudowanie pozytywnych relacji z klientami. Pamiętajmy, że na rynku jest wiele firm zawodowo organizujących eventy i może do nich warto zwrócić się o pomoc w przygotowaniach do imprez firmowych.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.