Jak ważna jest komunikacja w nowoczesnym marketingu?

W centrum zainteresowania współczesnego zarządzania firmą jest obecnie konsument. To od niego tak naprawdę zależy sukces naszego biznesu, dlatego też jako przedsiębiorcy, powinniśmy dążyć do maksymalizacji zysków poprzez zwiększenie satysfakcji klienta. Jakie działania należy podjąć, aby konsument był zadowolony z naszych usług? Podstawą w tym przypadku jest informacja o preferencjach i potrzebach odbiorcy oraz zbudowanie relacji opartej na dialogu. Właśnie dlatego tak ważna jest komunikacja w nowoczesnym marketingu.

Klasyczne formy reklamy bazowały na jednostronnym przekazie i oczekiwaniu na reakcje i decyzje zakupowe klientów. Natomiast marketing oparty o komunikację, kształtowany jest przez wymianę komunikatów między nadawcą a konsumentem. Wpływ na działania promocyjne będą miały więc informacje

Elegancka Pani trzyma w jednej dłoni laptopa, a w drugiej megafon, przez który krzyczy do laptopa. Zdjęcie przedstawia próbę komunikacji, w której jednej stronie bardzo mocno zależy na zakomunikowaniu czegoś, ale robi to niekoniecznie dobrym sposobem.
Czy nowoczesna komunikacja marketingowa to agresywna komunikacja?

zwrotne od odbiorów, ale też ogólna sytuacja w przestrzeni, w której funkcjonuje firma, obecne trendy na rynku, zmieniający się styl życia społeczeństwa, a nawet bieżące wydarzenia.

Nie tylko komunikacja, ale relacja!

Komunikacja z klientem sprawia, że nawiązuje on relację ze sprzedawcą i buduje poczucie bezpieczeństwa oraz zaufania. Dlatego nowoczesna firma powinna zrobić wszystko, aby ułatwić swoim klientom kontakt z nią. Czy będzie to infolinia, formularz kontaktowy czy interaktywny czat na stronie internetowej, zależy już od właściciela firmy. Najlepiej byłoby udostępnić wszystkie te narzędzia, a dodatkowo warto być też dostępnym pod telefonem i e-mailem. Obowiązkowo należy poinformować klientów, w jakim wymiarze czasowym będziemy dla nich dostępni i bezwzględnie starać się jak najszybciej odpowiadać na zadawane pytania.

Inną ważną platformą komunikacji z konsumentami są oczywiście media społecznościowe. Prowadzenie fanpage’a na Facebook’u czy Instagramie pozwala nam na przesyłanie treści promocyjnych do naszych odbiorców, ale przede wszystkim daje możliwość bezpośredniej wymiany informacji między nami. To jest właśnie zaleta współczesnego podejścia do marketingu: dzięki temu, że spotykamy się z naszymi klientami na portalach opartych o social media, mamy nieustanny przepływ komunikatów od użytkowników, a na ich podstawie budujemy wiedzę o ich potrzebach. To bezcenne źródło informacji o cechach osób, należących do naszej grupy docelowej oraz ich stylu życia, do którego możemy dopasować nasze towary i usługi. Także możliwość zgłaszania uwag przez klientów na naszym profilu społecznościowym, to świetna okazja do tego, aby zaprezentować się jako firma rzetelna, odpowiedzialna i chętna do pomocy. Taka aktywność jest niezwykle wartościowa dla wizerunku całego przedsiębiorstwa i jest częścią komunikacji w nowoczesnym marketingu.

Kontakt bezpośredni też ma znaczenie

Nie zapominajmy też o tradycyjnej formie kontaktu z klientami, czyli o rozmowach twarzą w twarz, jednak bazujących na nowoczesnych teoriach dotyczących budowania relacji. Bezpośrednie spotkania z klientami podczas targów, wydarzeń branżowych czy choćby w siedzibie naszego biura, pozwalają na wspólne dzielenie się swoimi przemyśleniami i wymaganiami, a nasza otwartość i postawa gotowości do zaspokojenia potrzeb klienta sprawi, że będzie on usatysfakcjonowany współpracą z nami. Przecież o to chodzi, prawda? W biznesie zadowolenie klienta przekłada się na realne zyski przedsiębiorcy, a komunikacja w nowoczesnym marketingu jest niezbędnym krokiem do tego, by je uzyskać.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.