Czy warto jest tworzyć Brand Hero dla swojej marki?

Brand Hero walczy o Twoją markę!

Prowadząc działania marketingowe dla swojej firmy, z pewnością korzystałeś z wielu metod zaistnienia w świadomości klientów. Zapewne wielu osobom oczywistym wydaje się fakt, że nośnikiem reklamowym mogą być billboardy, ulotki, komunikaty telewizyjne czy internetowe lub chociażby gadżety promocyjne. Jednak czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby do pomocy w tej kwestii wezwać super bohatera? A w zasadzie brand hero, który pomoże w walce z nudnymi formami reklamy i stanie się jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów wizerunku przedsiębiorstwa. Czy warto wykreować swojego własnego brand hero?

Żubr, Głód, a może blondynka?

Jeśli dobrze się zastanowimy, to dojdziemy do wniosku, że bardzo dużo firm posiada postać, która nieodłącznie z nimi się kojarzy. Żubr ma swojego żubra, M&M’s swoje drażetki, Danone ma swojego Małego Głoda, Orange (wcześniej Telekomunikacja S.A.) przez długi okres wiązane było przezabawnymi postaciami Serca i Rozumu, a Play miał swoją blondynkę.

Mała figurka Luigiego z Mariu stoi z uniesioną ręką, obok jest tekst "Super Brand Hero?"
Brand Hero to bohater marki, ale czy to super bohater?

Jak taki bohater może wesprzeć działania marketingowe? Przede wszystkim pozwala on wyróżnić produkty danej marki, na tle innych, bardzo im podobnych. Konsumenci często muszą wybierać spośród artykułów o zbliżonych właściwościach, porównywalnych cenach, a nawet opakowaniach niewiele różniących się od siebie. Brand hero zazwyczaj przywołuje pozytywne skojarzenia oraz pozwala na bardzo szybką identyfikację danego produktu z jego producentem i niejednokrotnie wpływa na ostateczną decyzję klienta o zakupie.

Wykreowana przez nas postać może być rysunkowa, stworzona w programie graficznym lub być bohaterem z krwi i kości, odgrywanym przez zatrudnionego aktora. Nie muszą być to oczywiście wyłącznie ludzie. Świetnie sprawdzają się w takich rolach zwierzęta, które kojarzymy z różnymi atrybutami, albo totalnie fikcyjne i abstrakcyjne postacie, którym sami nadamy określony charakter. Mogą być to cechy, które pozytywnie kojarzą się z firmą i nawiązują do wartości, jakimi się kierujemy. Niezwykle mądry i szlachetny bohater-naukowiec, obyty w świecie podróżnik, a może sprawny i silny sportowiec? Oni mogą przekazywać informacje o naszych produktach z poziomu eksperta, dając jednocześnie wrażenie fachowości i profesjonalizmu. Ale nie bójmy się też zupełnego kontrastu, jaki stanowić będzie fajtłapowaty stworek, potykający się o własne nogi, zabawny niedźwiedź, który jest wiecznie głodny albo kliku bohaterów, prowadzących ze sobą śmieszne dialogi. Tą drugą grupę bohaterów konsumenci zapamiętują chyba najczęściej. Niektóre humorystyczne powiedzonka takich fikcyjnych brand hero powtarzane są później miesiącami przez użytkowników, niosąc nasz przekaz reklamowy na zasadzie marketingu wirusowego.

Gdzie mieszka Brand Hero?

Nasz bohater od reklamy może być nam pomocny także dzięki umieszczeniu jego wizerunku na materiałach promocyjnych naszej firmy. Gadżety reklamowe z jego podobizną lub maskotki, to zazwyczaj bardzo skuteczne nośniki reklamowe. Zdarza się, że firmy przygotowują imprezy plenerowe, na których pojawia się sławny charakter z reklam i chętnie pozuje do zdjęć lub rozdaje próbki towarów. Także posty w mediach społecznościowych, w których występuje brand hero, mają większy współczynnik wyświetleń i udostępnień. Stworzona przez nas postać powinna także „istnieć” w rzeczywistym czasie i dobrą praktyką będzie tworzenie przekazów reklamowych z udziałem brand hero, w odniesieniu do bieżących wydarzeń w duchu real time marketingu. To nada bohaterowi realności i sprawi, że odbiorcy będą się z nim bardziej utożsamiać.

Stworzenie brand hero nie jest warunkiem koniecznym, aby sprawnie i skutecznie realizować strategię reklamową przedsiębiorstwa. Jednak z pewnością jest to działanie, które bardzo wspiera wszelkie inne formy budowania relacji z klientami. Pozwala ono na wyróżnienie marki na tle konkurencji, a także generuje pozytywne emocje i skojarzenia. Za jego pomocą można także komunikować się z użytkownikami i wpływać na postrzeganie przez nich całej firmy. Brand hero zwraca na siebie uwagę i utrzymuje zainteresowanie klienta, a jeśli postaramy się o to, by miał on oryginalny wygląd i niebanalne cechy charakteru, to możemy być pewni, że przyniesie nam wiele korzyści.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.