Cztery podstawowe zasady, aby być o krok przed konkurencją

Konkurencja nie śpi i możesz być pewny, że liczący się gracze rynkowi stale opracowują metody i techniki na pokonanie swoich biznesowych rywali. Duże zagęszczenie firm o podobnym profilu, łatwa dostępność towarów i walka cenowa, to czynniki, które sprawiają, że rywalizacja wśród przedsiębiorstw jest naprawdę duża. Co możesz zrobić, aby wybić się na tle swoich konkurentów i być o krok przed nimi?

1. Poznaj swoją konkurencję

Zapewne wszyscy spotkaliśmy się ze stwierdzeniem, że przyjaciół należy trzymać blisko, ale wrogów jeszcze bliżej? Oczywiście to tylko przysłowie, a nasi konkurenci niekoniecznie muszą stać się naszymi wrogami. Ale mądrym posunięciem jest dokładne zapoznanie się z firmami, z którymi rywalizujemy o uwagę naszych klientów. Dowiedzmy się co oferują, w jaki sposób docierają do odbiorców i jakie plusy wynikają z korzystania z ich usług, lub jakie proponują ceny. Postarajmy się uzyskać jak najwięcej informacji, a następnie zweryfikujmy swoją działalność w kontekście aktywności naszej konkurencji. Następnie zastanówmy się jak uwzględnić zdobytą wiedzę. Być może zaproponujemy naszym kontrahentom większe rabaty lub zaoferujemy różne narzędzia, ułatwiające użytkowanie naszego serwisu? A może zoptymalizujemy działanie naszej strony internetowej lub postaramy się o zapewnienie większych stanów magazynowych dla naszych towarów?

krok przed konkurencją

2. Patrz w przyszłość

Pamiętajmy, że stały rozwój i inwestycja w swoją wiedzę i umiejętności, może wyróżnić nas na tle innych, podobnych nam firm. Aby być o krok przed konkurencją powinniśmy stale dbać o wzrost naszych kwalifikacji. Jeśli mamy możliwość, aby uczestniczyć w seminarium, związanym z tematyką ważną dla naszego biznesu- zróbmy to. Korzystajmy z kursów lub ze szkoleń produktowych. Nie omijajmy wydarzeń branżowych i targów, bo wiedza i kontakty tam zdobyte pomogą nam patrzeć w przyszłość i planować działania na szerszą skalę.

3. Postaw na technologię

Podczas pracy zawodowej powinniśmy również skupić się na dostosowaniu naszych usług do potrzeb obecnych i potencjalnych klientów. Współczesne technologie pozwalają na profesjonalną obsługę kontrahentów, niwelują pomyłki i pozwalają na szybszy czas reakcji. Korzystajmy ze specjalistycznych programów do obsługi partnerów biznesowych, starajmy się dotrzeć do nich za pomocą różnorodnych kanałów komunikacji, kreujmy nowoczesne przekazy reklamowe. Zastanówmy się nad tym, jak zmodyfikować i ulepszyć nasze usługi, aby klienci czuli, że są obsługiwani na miarę naszych czasów. Zadbajmy o nowoczesny sklep internetowy i interaktywne narzędzia. Możliwości jest wiele, ważne jest, aby nie stać w miejscu i nie pozwolić wyprzedzić się konkurentom.

4. Miej zasady

Warto czasami uświadomić sobie, że w całym pędzie codzienności i walce o pozycję na rynku, istnieją wartości uniwersalne i ponadczasowe, którymi szczycić mogą się najlepsi gracze rynkowi. Te wartości to etyczne postępowanie, respekt do klientów i wspólników, oraz troska o swoich pracowników. Prowadzenie swojej firmy to ciągła rywalizacja z konkurentami, ale to, że gramy fair w stosunku do innych, świadczy o naszej pozycji i klasie. Nawet najbardziej nowoczesne rozwiązania nie wygrają, jeśli klient nie ma do nas zaufania lub nie czuje się traktowany przez nas z szacunkiem. Trzymajmy więc rękę na pulsie i stawiajmy na ciągły rozwój, ale zachowajmy przy tym dżentelmeńskie zasady.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.