10 prostych kroków na promocję firmy na Facebooku

Słyszeliście zapewne wiele razy stwierdzenie, że Facebook to największa baza danych na świecie? Trzeba przyznać, że coś w tym jest. Spotkałeś fajną dziewczynę na imprezie i chcesz dowiedzieć się czy jest wolna? Sprawdź jej konto na Facebook’u. Szukasz niani do opieki nad swoim dzieckiem i chcesz wiedzieć czy można jej zaufać? Sprawdź jej konto na Facebook’u. Prowadzisz rekrutację w firmie i chciałbyś uzyskać więcej informacji o potencjalnym pracowniku? Sprawdź jego konto na Facebook’u! Już podobno co czwarty Polak posiada swój profil na tym portalu. A czego najczęściej można dowiedzieć się dzięki analizie konta danego użytkownika? Naprawdę sporo: gdzie pracuje/pracował, jakie posiada wykształcenie, gdzie mieszka, jakie czyta książki, jaki rodzaj muzyki preferuje, jak spędza wolny czas, co jest jego hobby, jakich ma znajomych, a nawet jakie ma zadanie na tematy społeczno-polityczne. Tak, tak, sami obnażamy się w ten sposób przed milionami innych użytkowników. Dlatego też Facebook stanowi doskonałe źródło informacji dla różnych firm o swoich potencjalnych klientach. Dzięki wykorzystaniu tego medium można precyzyjnie wybrać grupę docelową, do której chcielibyśmy uderzyć ze swoim przekazem. Tylko jak prosto i skutecznie wypromować swoją firmę na Facebook’u?

1. Załóż fanpage

Utworzenie konta swojej firmy na tym portalu to absolutna podstawa. To za jego pomocą będziesz komunikował się z potencjalnymi klientami. Pamiętaj, że to Twoja wizytówka, dlatego też uważnie wybieraj treści, które będą dostępne dla Twoich odbiorców. Uzupełnij dokładnie tablicę informacyjną z danymi Twojej firmy. Nieprecyzyjne lub brakujące informacje zniechęcają użytkownika do dalszego zagłębiania się w Twój profil. Wybierz atrakcyjne i ciekawe zdjęcia, które będą wyświetlały się jako główna fotografia promująca firmę.

promocja firmy - proste kroki

2. Zdobądź „fanów”

Fanpage jest już gotowy, brawo! Ale jeszcze niewiele osób o tym wie. Teraz należy wykonać sporo pracy, aby zdobyć followersów, czyli osoby, które zdecydują się kliknąć „lubię to” i będą obserwować profil Twojej firmy. Można zapraszać odbiorców poprzez automatyczne zaproszenia (profil pokaże Ci listę znajomych, których możesz zaprosić), lub wyszukiwać ich tematycznie i wysyłać bezpośrednie zaproszenia. Warto także umieszczać link do fanpage’a naszej firmy na stronie internetowej czy w stopce maila. Im więcej odbiorców tym lepiej!

3. Tablica

To jedno z najważniejszych miejsc na Twoim profilu. Jest to tło do wymiany poglądów między Tobą, a innymi użytkownikami, w tym także Twoimi obecnymi i przyszłymi klientami. Dbaj o to, aby informacje wychodzące od Ciebie były merytorycznie poprawne, a wymiana zdań między Tobą, a pozostałymi użytkownikami była zawsze kulturalna i dostosowana do sytuacji. Nie daj się nigdy sprowokować, wszelkie wątpliwości wyjaśniaj i popieraj mocnymi argumentami. Pokazuj chęć pomocy i możliwości rozwiązywania zgłaszanych problemów. To procentuje!

4. Regularność

Klucz do sukcesu to wyważona ilość postów (nie za mało, nie za dużo) oraz ich regularność. Nie można pozwolić zapomnieć o sobie, a kilkunastodniowe braki jakichkolwiek informacji mogą być zgubne. Ale też przesada w drugą stronę nie jest dobra i zalewanie odbiorców zbyt dużą ilością postów może w końcu doprowadzić do sytuacji, w której nasz klient kliknie ze zniecierpliwieniem opcję „przestań lubić tę stronę”. Ustal optymalną ilość publikacji w tygodniu i zweryfikuj po pewnym czasie skuteczność swojego planu. Korzystne dla firmy jest też reagowanie na aktualne wydarzenia w kraju lub na świecie i dostosowywanie przekazów do tła, jakie stwarza nam codzienność. Daje to poczucie realności i jest dobrze widziane przez użytkowników.

5. Pokaż co u Ciebie

Jednym ze sposobów na przybliżenie firmy potencjalnym i obecnym klientom jest dzielenie się z nimi służbową codziennością i pokazywanie jak pracujemy, ale też (oczywiście w granicach rozsądku!) jak spędzamy wolny czas. Deweloper pokazujący etapy powstawania mieszkań, pracownicy podczas produkcji czy też relacja z dnia w biurze skraca dystans, ale i obrazuje jak prowadzimy biznes.

6. Ciekawe treści

Publikowanie wartościowych treści, dotyczących branży w której działa Twoja firma sprawi, że będziesz postrzegany jako profesjonalny przedsiębiorca oraz przyczyni się do tego, że użytkownicy chętniej będą wracali na fanpage’a firmy, w poszukiwaniu innych ciekawych treści. Mogą być to linki do interesujących artykułów, filmików czy stron internetowych, związanych z Twoją działalnością.

7. Aktywizuj swoich klientów

Facebook stwarza możliwość szybkiej komunikacji i interakcji z klientami. Od czasu do czasu publikuj posty, które aktywizują odbiorców i zachęcają do reakcji i komentarzy na zamieszczone przez Ciebie treści. Zadawaj pytania dotyczące postu, zainteresuj się zdaniem użytkowników, a także sam włącz się do dyskusji.

8. Konkursy

Zorganizowanie konkursu na swoim fanpage’u stwarza kolejną okazję do kontaktu z klientami. To sposób na pozyskanie nowych kontrahentów oraz rozruszanie stałych użytkowników. Radzimy, aby unikać konkursów na zasadzie „polub nasz profil, a wśród wszystkich fanów rozlosujemy nagrodę”. Takie rozwiązanie może chwilowo podbić naszą popularność, ale nie mamy pewności ilu z takich użytkowników wróci do nas ponownie. Korzystniejszą praktyką jest konkurencja, podczas której klienci muszą się wykazać- odpowiedzieć na proste pytanie lub opisać np. swoje wrażania dotyczące korzystania z naszych usług.

9. Krzyżująca się promocja

Pokaż, że nie boisz się konkurencji oraz, że masz partnerów w swoim biznesie i polecaj usługi innych firm. Takie działanie oparte na crosspromocji jest bardzo wartościowe. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków naturalnych poleć swoim klientom gabinet masażu, który między innymi z takich kosmetyków korzysta. Jeśli gabinet poleci swoim klientom Twoje produkty i dodatkowo będzie zachęcał do ich używania na miejscu, obie firmy powinny zanotować zwiększone zainteresowanie swoimi usługami.

10. #dobra promocja

Pamiętajmy o tym, że naszych użytkowników codziennie zalewają tysiące komunikatów reklamowych. Ułatwmy im odnajdywanie treści związanych z naszą firmą poprzez korzystanie z hashtagów. To słowa klucze poprzedzone takim „#’ znaczkiem, które pozwalają na szybie skierowanie odbiorcy do wybranego przekazu. Dostosuj hashtagi do profilu swojej firmy i rodzaju informacji, którą zamieszczasz. I tak w przypadku postu o promocji sukien ślubnych, skutecznymi hashtagami będą: #pannamłoda, #ślub, #suknia, #wesele… Wszystko w Twoich rękach! Powodzenia!

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Taśma pomiarowa, DISTANCE, czarny

Taśma pomiarowa, DISTANCE, czarny

Cena od: 6,29 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.