Jak stworzyć skuteczny newsletter?

Bardzo często nasza praca zawodowa wiąże się z tym, że musimy być stale w kontakcie. Dlatego też mamy pod ręką, zawsze włączony, telefon komórkowy i dostęp do skrzynki mailowej, do której zaglądamy kilkanaście razy dziennie. Z tego właśnie powodu, rozsyłanie informacji handlowych i aktualności za pomocą maili ma dużą skuteczność i odczytywalność. Jednak droga do stworzenia i rozesłania dobrego newslettera bywa kręta i wyboista, dlatego warto skorzystać z kilku dobrych rad:

Czym newsletter będzie dla Twojej firmy?

Newsletter może spełniać kilka funkcji w naszej firmie i być ważnym podpunktem naszej strategii marketingowej. Dlatego istotne będzie ustalenie jego konkretnego znaczenia. Może być on jedynie pomocniczą formą kontaktu z klientami, ale istnieje też opcja, aby nasze mailingi były głównym źródłem przekazywania informacji handlowych i ważnym narzędziem promocyjnym. Cel, jaki ma osiągnąć wysyłana przez nas informacja mailowa, determinuje treść zawartą w takiej wiadomości. Jeśli chcemy, aby klient odwiedził naszą stronę internetową, umieszczajmy w mailingu intrygujące streszczenie artykułu, opublikowanego na naszej witrynie www. Albo skorzystajmy z interesującej grafiki, mającej na celu odprowadzenie odbiorcy na naszą stronę. Jeśli newsletter ma być Twoim sposobem na przekazanie informacji handlowej, to zastanów się nad rozesłaniem oferty promocyjnej lub propozycji atrakcyjnych rabatów na zakupy w Twojej firmie.

Skuteczny newsletter

Wzbudź zaciekawienie i zainteresuj klienta

Pomyśl o tym, że Twoi klienci dostają dziennie kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt, maili z różnymi ofertami. Musisz zrobić wszystko, aby wiadomość od Ciebie została przeczytana, a następnie, aby osiągnęła zamierzony cel. Czyli, w zależności od tego, co założyliśmy, aby klient wszedł na naszą stronę lub skorzystał z przygotowanej przez nas propozycji promocyjnej. Na pierwszą linię frontu wysuwa się temat maila. Często to on decyduje o tym, czy odbiorca w ogóle otworzy otrzymaną wiadomość. Tytuł musi być intrygujący i w jak najprostszy sposób referować to, co będzie w zawartości maila. Następnym kryterium skuteczności mailingu będzie jego strona wizualna. Estetyczny i atrakcyjny, pod względem wyglądu, mail zachęci naszego odbiorcę do przeczytania treści.

Nie za dużo treści

Mailing ma jedynie zachęcić klienta do zapoznania się z naszymi propozycjami cenowymi lub zaprosić go do odwiedzin naszej strony internetowej. Nie możemy w takiej wiadomości zalewać odbiorcy zbyt dużą ilością treści. Mailing na być dość prosty w odbiorze, ma uwypuklić najważniejsze informacje, a następnie odprowadzać klienta do skorzystania z naszych usług. Można stosować w takim przypadku podpunkty, pogrubienie istotnych fragmentów tekstu, lub wyróżnienie dodatkowymi kolorami najważniejszych, według nas, aspektów.

Personalne podejście

Pisaliśmy już o tym w osobnym artykule, ale dobrą praktyką jest spersonalizowanie przekazu, jaki zawiera nasz mailing. Bez obaw, nie będziesz musiał ręcznie wpisywać kilkuset imion w treść wiadomości. Można zrobić to automatycznie, ponieważ istnieją skrypty, które sprawiają, że program rozsyłający maile zaciąga do powitania imię klienta. „Witaj Aniu, sprawdź co dla Ciebie przygotowaliśmy” będzie zapewne pozytywnie odebrane przez adresatkę maila.

Co na to prawo?

Nie zapomnij o zdobyciu od swoich klientów zgody na rozsyłanie im newslettera. Sposobów na to jest kilka, np. klient może sam zapisać się do  Twojej bazy mailingowej lub możemy go o to poprosić. Jest to o tyle ważne, że nieprzestrzeganie tego obowiązku może grozić sankcjami prawnymi.

Znajdź sposób wysyłki

Newsletter może być rozsyłany przez Ciebie, przy użyciu programów do tego stworzonych. I jeśli tylko masz odpowiednie kwalifikacje, będzie to opcja najkorzystniejsza finansowo dla Twojej firmy. Jednak wiele przedsiębiorstw korzysta ze specjalistycznych platform, za pośrednictwem których można wysyłać wiadomości do ogromnej liczby odbiorców. Mają one zazwyczaj wiele szablonów maili do wyboru, a ich obsługa nie powinna sprawić Ci wiele kłopotu, ponieważ jest dość prosta i intuicyjna.

Co za dużo, to…

Pamiętając o tym, że nasi klienci otrzymują codziennie kilkanaście do kilkudziesięciu maili, nie bombardujemy ich zbyt często wiadomościami. Inaczej takie działanie mogłoby być uznane za spam i zamiast zachęcić kogoś do skorzystania z oferty, może go zniechęcić i zdenerwować. Informacja raz w miesiącu w zupełności wystarczy. W wyjątkowych sytuacjach można pokusić się o kilka dodatkowych wiadomości w roku, jednak warto pamiętać o zdrowym umiarze.

Komunikacja z klientami jest ważna. Rozsyłanie newslettera jest jedną z dróg do pozyskania zainteresowania odbiorców i przemycenia mu naszej oferty w ładnej formie, dlatego warto przyłożyć się do tego tematu i przygotować profesjonalny mailing, a nasi klienci zapewne to docenią.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.