Jak zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy?

Pora zastanowić się nad tym, jak pracować nad pozytywnym wizerunkiem firmy, jak go wzmacniać i utrwalać? Działania, mające na celu zwiększenie pozytywnych opinii, dotyczących naszej pracy powinny przebiegać na wielu płaszczyznach i obejmować zarówno komunikację zewnętrzną, jak i tą wewnątrz przedsiębiorstwa.

1. Budowa pozytywnego wizerunku wewnątrz firmy

To, jaki kontakt mamy ze swoimi pracownikami wpływa na wzmacnianie relacji z nimi. Więzi, które zawiązujemy na gruncie zawodowym, po pewnym czasie zaczynają budować zespół, odpowiadający ostatecznie za to, jak firma prezentuje się w oczach klientów.  Jaką opinię będą wygłaszać o nas nasi pracownicy i jaką wizytówką dla naszej firmy będą, zależy w dużej mierze właśnie od nas. Dlatego też należy zadbać o to, aby osoby zatrudnione w naszym przedsiębiorstwie pracowały w dobrej atmosferze, w zadbanym otoczeniu i przy pomocy narzędzi, które im udostępnimy.

firma a wizerunek

Pracownicy powinni czuć się docenieni za swoją pracę, ale też powinni znać granice i zasady w niej panujące. Kryteria oceny pracownika, powinny być mu wcześniej znane. Dobrą praktyką jest przygotowanie systemu premiowania, lub nagradzania osób zatrudnionych w firmie za pozytywne wyniki sprzedażowe, czy inne osiągnięcia. Świetnym sposobem na utrzymywanie kontaktów zawodowych, podtrzymywanie motywacji wśród pracowników i ukierunkowania na cele, jest organizowanie od czasu do czasu zebrań. Powinien być to czas, w którym podsumowujemy wyniki za określony okres czasu, proponujemy nowe rozwiązania czy nowe targety sprzedażowe, ale też musimy zapewnić naszym pracownikom w tym momencie możliwość swobodnej wypowiedzi, zadawania pytań i zgłaszania uwag. To naprawdę buduje podstawy do tego, by pracownicy czuli się ważni, a firma postrzegana przez nich jako poważna i stabilna.

Doskonałym pomysłem jest też zaplanowanie wspólnych imprez firmowych, czy wyjść na mniej formalne spotkania, podczas których możemy zacieśnić więzi, nie tylko na płaszczyźnie zawodowej. Niektóre firmy decydują się na wykupienie u firm, specjalizujących się w tego typu atrakcjach, spotkań typu team building, podczas których uczestnicy wykonują różnego rodzaju zadania  i pozornie bawią się. Jednak sens takiej akcji jest głębszy- dzięki przeprowadzeniu sesji team buildingu można zbudować lepsze relacje już między samymi pracownikami, poznać ich słabe i mocne strony i zaobserwować jak wygląda układ ról w grupie. Pamiętajmy, że zadowoleni i lojalni pracownicy będą tworzyć pozytywny wizerunek naszej firmy podczas spotkań z klientami i naszymi partnerami biznesowymi.

2. Budowa pozytywnego wizerunku na zewnątrz firmy

Budowanie wizerunku firmy, poprzez komunikację z klientami, wydaje się przedsiębiorcom łatwiejsze, niż troska o wewnętrzne stosunki z pracownikami. Może dlatego, że dbanie o zewnętrzne kontakty stawiane jest nieco wyżej w hierarchii ważności i stosowane jest częściej, a przez to jest bardziej im znane. Oczywiście, najlepsze efekty daje połączenie obu tych technik, które uzupełniają się i dopełniają.

To, jak jesteśmy widziani prze naszych odbiorców wpływa na całość naszej pracy i przynosi nam zyski lub straty. Dlatego też musimy przez cały czas dążyć do pokazywania się klientom w różnych obszarach przestrzeni miejskiej, medialnej i wirtualnej i powinniśmy się starać docierać do nich za pomocą wszystkich możliwych kanałów komunikacji. Dlatego też, po zbadaniu dokładnych preferencji konsumentów oraz ustaleniu naszych możliwości należy rozpocząć wdrażanie planu marketingowego. Obecność w reklamach telewizyjnych czy radiowych nie jest potrzebna wszystkim przedsiębiorcom i nie ukrywajmy, że stanowi to spory wydatek. Natomiast warto rozważyć wynajęcie bilbordów reklamowych i na przykład okleić samochody firmowe folią z nadrukiem z danymi firmy. Bezwzględnie musimy zatroszczyć się o wygląd i funkcjonalność naszej strony internetowej, a także zastanowić się nad tym, jak prowadzić profile firmowe w mediach społecznościowych.

Jeżeli mówimy o komunikacji zewnętrznej, nie możemy pominąć tego, ze sami powinniśmy pojawiać się publicznie i poprzez swoją działalność podkreślać obecność naszej firmy na rynku. Wystąpienia podczas konferencji, udział w targach czy organizacja eventów to dobre okazje do osobistych spotkań z klientami i partnerami biznesowymi, które potrafią być nieocenione podczas tworzenia relacji z naszym branżowym otoczeniem.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Nosorożec Rupert, brelok

Nosorożec Rupert, brelok

Cena: 1,41 €

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.