Czym jest inbound marketing – jak go wdrożyć w swojej firmie?

Tradycyjne i popularne do niedawna działania marketingowe z zakresu outbound marketingu przynoszą mniejszą skuteczność niż kilka, kilkanaście lat temu. Do takich działań należy reklama zewnętrzna na różnego rodzaju bilbordach i banerach, reklama telewizyjna i radiowa, a także internetowe działania promocyjne, jednak oparte na niespersonalizowanych przekazach. Obecnie o wiele większą skuteczność przynosi aktywność z zakresu inbound marketingu, czyli tak zwanej reklamy przychodzącej.

Inbound marketing z założenia jest działaniem, które odbywa się na podstawie zgody odbiorcy. Co to oznacza? Że użytkownik wyraził chęć otrzymywania od nas informacji handlowych i ofert, najczęściej poprzez kliknięcie zgody na stronie, dopisanie się do newslettera, a także udostępnienia nam swoich danych podczas podpisywania różnego rodzaju umów lub podczas wizyty na targach i wydarzeniach branżowych. Ale za zgodę uważa się także akceptowanie plików cookie, które pozwalają na personalizowanie treści wyświetlanych przez wyszukiwarkę internetową. W związku z tym, że użytkownik sam wyraził zgodę na nasze działania promocyjne, mamy większą szansę na to, że nie zostaną one odrzucone przez niego, a treść przez nas przygotowana będzie dopasowana do jego preferencji, co znacznie zwiększa skuteczność tego typu aktywności.

Do działań z zakresu inbound marketingu będą należały akcje mailingowe, oparte na bazach kontaktów wyłącznie ze zgodą klienta na otrzymywanie wiadomości. Również gromadzenie społeczności wokół różnego rodzaju akcji, które zwiększają ilość subskrybentów i aktywizują użytkowników. To także prowadzenie bloga lub publikacja artykułów z informacjami i widzą z obszaru branży w której działamy. Inbound marketing promuje też wystąpienia publiczne lub tworzenie filmików na Youtube z interesującymi treściami. Wszystkie te działania mają w nienachalny sposób zwiększyć świadomość naszej marki w oczach klienta i skierować go do naszej strony internetowej lub sklepu. Jak wdrożyć te działania do swojej firmy?

1. Jak zawsze – zaczynamy od planu

Podkreślamy to w przypadku wielu podjętych przez nas tematów, ale wszelkie działania promocyjne powinny opierać się na jakimś planie i założeniach strategii marketingowej. Ustalmy sobie cel naszych działań, dowiedzmy się jaka grupa klientów nas interesuje i zastanówmy się, który zestaw procedur inbound marketingu będzie idealny dla tych konkretnych odbiorców. Przemyślmy też sprawy finansowe i sprawdźmy, jaki budżet możemy przeznaczyć na wdrożenie powyższych założeń.

2. Strona internetowa skrojona na miarę potrzeb

Tak, tak- to też powtarzaliśmy wielokrotnie- strona internetowa to podstawa. Jednak, jeżeli chcemy osiągnąć więcej niż, do tej pory nam się udawało, to pora przyjrzeć się naszej witrynie. Nowoczesna strona powinna być zaprojektowana tak, aby każda wizyta na niej była nieskomplikowana i bezproblemowa dla internauty, a także by dostarczała nam informacji o jego preferencjach. Wszystko to po to, abyśmy następnym razem mogli wyświetlić mu informacje dopasowane do jego zainteresowań i poprzednich wyszukań. Nie zapomnijmy też o tym, że teraz bardzo dużo wejść na stronę odbywa się z poziomu urządzeń mobilnych, dlatego nasza witryna bezwzględnie musi być przygotowana do odczytywania jej na smartfonach i tabletach.

inbound marketing

3. Marketing wirusowy

Świetnym rozwiązaniem, działającym na zasadach ibound marketingu jest stworzenie grup użytkowników, skupionych wokół naszej aktywności w sieci, która będzie dzielić się z innymi internautami, opublikowanymi przez nas treściami. Do tego zadania świetnie nadają się social media. Jeśli przygotujemy dobry jakościowo content, to możemy liczyć na to, że nasi klienci będą udostępniać go dalej, dzięki czemu znacznie zwiększy się zasięg naszego komunikatu. Dodatkowo, konsumenci uznają za bardziej wiarygodne źródła, które zostały im polecone przez znajomych.

4. Zamienić potencjał na realną sprzedaż

Wszystkie te narzędzia, które wykorzystujemy, aby przyciągnąć klientów, mają ostatecznie przynieść nam realne zyski pod postacią zwiększonej sprzedaży. Dlatego jeśli już przyciągniemy uwagę potencjalnych klientów, musimy zastanowić się jak nakłonić ich do stania się naszymi stałymi klientami. Przede wszystkim musimy dokładnie przeanalizować cechy grupy, która odpowiedziała na nasze działania, a następnie zaplanować dodatkowe aktywności, które pokażą, że warto z nami zostać. A więc jest to czas na rozpoczęcie promowania przy pomocy mailingów, akcji rabatowych i dzielenia się wartościową treścią.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.