Czym kierować się przy wyborze odpowiedniego gadżetu reklamowego?

W komunikacji marketingowej z klientami stawiamy w ostatnich latach na nowoczesne technologie i obecność firmy w Internecie. Warto jednak takie działania prowadzić równocześnie z bardziej tradycyjnymi formami promocji naszego biznesu. Niezawodnym sposobem na zyskanie sympatii klientów i zaistnienie w ich świadomości jest wykorzystanie drobnych prezentów, jako gadżety reklamowe. Jak wybrać te najodpowiedniejsze i dopasowane do potrzeb naszej firmy?

1. Ogólne założenia akcji promocyjnej, czyli umiejscowienie naszych działań w czasoprzestrzeni

Na samym początku zastanówmy się na jaki czas założona jest nasza akcja promocyjna. Czy chcemy, aby były to szeroko zakrojone działania, trwające od kilku do kilkunastu miesięcy, czy też nasze gifty będziemy rozdawać tylko podczas konkretnego wydarzenia lub kilku wydarzeń? Zakładając wariant pierwszy, musimy upewnić się co do dostępności wybranego przez nas towaru i ewentualnej możliwości zamówienia większej ilości produktów w razie nagłej potrzeby. Jeżeli nasze zlecenie obsługuje agencja reklamowa, to specjaliści w niej pracujący, z pewnością dopytają nas o takie szczegóły, a następnie sami będą kontrolować stany magazynowe u dostawców.

gadzety reklamowe

Jeżeli planujemy przygotować gadżety reklamowe z okazji imprezy firmowej, wydarzeń branżowych lub konferencji, również musimy ustalić ilość artykułów, potrzebnych do rozdania klientom. Ważne jest także odpowiednio wcześniejsze zamówienie ich u importerów, tak by bez stresu mogły zostać one oznakowane logotypem naszej firmy i dotrzeć do nas jeszcze przed wydarzeniem, na które będą nam potrzebne. Zastanówmy się także jaki konkretnie gadżet będzie odpowiedni do danej sytuacji. Na imprezy plenerowe doskonale sprawdza się odzież reklamowa, smycze na karnety czy torby bawełniane i koce. Na konferencje i szkolenia warto przygotować pakiety, składające się z artykułów biurowych, a na targi produkty, które będą charakteryzować naszą firmę i przypominać o niej klientom.

2. Do kogo skierowane będą nasze działania marketingowe?

Podczas tworzenia strategii marketingowej firmy jednym z ważniejszych działań, jest ustalenie grupy docelowej, czyli skonkretyzowanie cech osób, do których chcemy dotrzeć. Najczęściej bierzemy pod uwagę takie dane demograficzne jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania, niekiedy wykształcenie czy stan cywilny. Dalsze szczegóły ustalamy już ściśle w korelacji z tym, co chcemy zareklamować. Jeżeli chodzi o gadżety reklamowe, to obecnie dostawcy mają tak ogromny wybór prezentów promocyjnych, że bez problemu dobierzemy produkty idealnie dopasowane do preferencji naszych klientów.

 

3. Co chcemy osiągnąć?

Zastanawiacie się pewnie co to za pytanie, bo przecież każdy przedsiębiorca chce jak najlepiej zareklamować swoją firmę i osiągnąć dzięki temu sukces finansowy. A jednak warto je sobie zadać podczas wyboru gadżetów reklamowych dla naszych klientów. Możemy postawić na ilość i zdecydować się na gadżety masowe, dołączane do naszych produktów, wręczane przy okazji wizyty w naszych sklepach czy biurze lub rozdawane w dużej ilości podczas imprez masowych. Takie działanie pozwoli nam na zaistnienie w umysłach potencjalnych klientów i będzie dobrym punktem wyjścia do budowania świadomości marki.

Jeżeli zależy nam na utrwaleniu wizerunku naszego brandu, lub nad dalszą pracą nad jego pozytywnym charakterem, powinniśmy postawić na gadżety, które będą powiązane z branżą, w której pracujemy. W zasadzie dla każdego typu biznesu można znaleźć odpowiednie podarunki reklamowe kojarzące się właśnie z naszą firmą. Jeżeli zależy nam na oryginalnych giftach, zawsze możemy zwrócić się do agencji reklamowej z prośbą o przygotowanie wyceny na wyprodukowanie dla nas indywidualnie zaprojektowanych artykułów promocyjnych.

Innym celem, który możemy realizować poprzez korzystanie z gadżetów reklamowych, będzie przywiązanie do siebie klienta i podtrzymywanie relacji. Wtedy możemy pokusić się o prezenty z wyższej półki cenowej, które pozwolą nam wyrazić zadowolenie ze współpracy lub podziękować za lojalność i częste korzystanie z naszych usług.

 

4. Jaki mamy budżet?

Przy tworzeniu projektu każdego przedsięwzięcia musimy ustalić możliwości finansowe naszej firmy i określić fundusze na działania promocyjne. Wśród propozycji gadżetowych znajdziemy całe spektrum możliwości, od produktów naprawdę tanich i dostępnych dla wszystkich, po luksusowe i ekskluzywne towary, wybierane na specjalne okazje.

Specjaliści z agencji reklamowej, która nas obsługuje, pomogą nam wybrać najlepsze rozwiązanie dla naszego przedsiębiorstwa i zaproponują nam gadżety z nadrukami, zgodnie z ustalonym wcześniej budżetem.

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze artykułów promocyjnych należy zawsze pamiętać o celu, jaki przyświeca naszym działaniom. Dobrze dobrane gadżety reklamowe to inwestycja, która zwraca się zarówno niematerialnie, np. w postrzeganiu wizerunku firmy, relacjach z klientami, kontrahentami i dostawcami, ale także materialnie w konkretnych wynikach sprzedażowych.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.