Customer Value Marketing czyli inne podejście do marketingu

Pracując z klientem ostatecznym, szczególnie kiedy stawiamy na sprzedaż internetową, musimy wnikliwie obserwować zachowania użytkowników sieci. Aby przygotować dla nich odpowiednią ofertę, czy akcję promocyjną, warto podzielić ich na grupy i zastosować konkretne strategie nakierowane na dany target.  Jednak model robienia zakupów uległ zmianom i klienci mogą mieszać się między grupami, do których ich kiedyś przypisaliśmy. Musimy więc często dokonywać monitoringu zachowań użytkowników, bo w innym przypadku nie zauważymy nawet, że nasze komunikaty trafiają w próżnie, a klienci odeszli do konkurencji. Tradycyjne podejście marketingowe, opiera się na tym, aby przede wszystkim utrzymać klienta, który zamawia najwięcej i jest dla nas najbardziej wartościowy. Natomiast nowoczesny punkt widzenia opiera się na próbie maksymalizacji wartości każdego klienta. I właśnie tak w skrócie można określić główne założenie Customer Value Marketingu.

value_marketing

Sposobem na nadanie jak największej wartości jednemu klientowi w jak najkrótszym czasie jest personalizacja przekazów, które do niego kierujemy. Kiedyś możliwości techniczne dotarcia z indywidualnym komunikatem do każdego odbiorcy było bardzo ograniczone. Po pierwsze, ze względu na to, że takie działanie pochłonęłoby ogrom czasu, a po drugie, również generowałoby to bardzo duże koszty. Dziś posiadamy nową wiedzę i możliwości w automatyzacji działań promocyjnych, dzięki czemu zastosowanie założeń Customer Value Marketingu zaczęło być realne.

Dzięki wnikliwej analizie zachowań użytkowników sieci możemy poznać ich preferencje, zainteresowania i dane demograficzne takie jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania. Na podstawie tych informacji możemy wystosować przekaz promocyjny dobrany idealnie do profilu klienta, stworzonego na bazie wiedzy o jego zachowaniu w Internecie i wyświetlić mu treści, na których nam zależy. Takie praktyki stosowane są już od kliku lat. Customer Value Marketing wzbogaca je o jeszcze inny wymiar analizy klienta- czas. Czas jaki spędza podczas zakupów w sieci i jak szybko przebiega proces decyzyjny, a także jaka jest powtarzalność i regularność tych zakupów.

Łącząc wszystkie wymiary wiedzy o użytkowniku można osiągnąć naprawdę imponujące efekty w komunikacji B2C i zwiększyć sprzedaż naszych towarów lub usług kilkukrotnie. Dzięki osiągnięciom współczesnych marketingowców i informatyków możemy dynamicznie reagować na zmiany w stylu życia naszych odbiorców, a także tworzyć kampanie smsowe, mailowe lub wyświetlać konkretne komunikaty w mediach społecznościowych.

Dobrą praktyką będzie też skupienie się na grupie klientów przynoszących nam największe zyski, przy jednoczesnym zadbaniu o pozostałych odbiorców. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzimy czas i ograniczymy wydatki na reklamę. Przykładowo możemy tworzyć droższe i dedykowane przekazy dla klientów prestiżowych, kupujących najwięcej, przy jednoczesnym wysyłaniu bardziej ogólnych komunikatów promocyjnych do pozostałych grup klientów. Możemy też skupić się na wyróżnianiu konkretnych produktów na naszej stronie internetowej, zgodnie z wiedzą o danym kliencie lub wyświetlać reklamy na Facebook’u, dopasowane do wcześniejszych decyzji zakupowych użytkownika.

Kluczem do sukcesu przy wykorzystywaniu osiągnięć Customer Value Marketingu będzie częsta i dokładna analiza zachowań naszych klientów w sieci, a także odpowiednio szybka reakcja na wszelkie zmiany ich preferencji i zainteresowań.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis San Jose, niebieski/srebrny

Długopis San Jose, niebieski/srebrny

Cena od: 0,50 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.