Wirtualna rzeczywistość w działaniach marketingowych

Oglądając filmy Scince Fiction, jeszcze kilkanaście lat temu nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego, że tak naprawdę zaglądamy w przyszłość i mamy do czynienia z rozwiązaniami, które będą dostępne dla zwykłych ludzi w całkiem niedługim odstępie czasu. Jednym z takich rozwiązań jest wirtualna rzeczywistość, z angielskiego Virtual Reality. Podejść do tego tematu było kilka i już na początku lat 90-tych powstawały pierwsze projekty kasków lub hełmów z okularami, za pośrednictwem których emitowano odbiorcy obrazy i filmy. Potrzeba było jednak ponad 20 lat, aby dopracować tę technologię i zaprezentować ją na nowo szerszemu gronu użytkowników.

Dziś propozycją dla ludzi spragnionych nowego rodzaju emocji są gogle z wbudowanym wyświetlaczem, które podłączone są do komputera oraz posiadają urządzenia monitorujące ruchy głowy. Wszystko po to, aby dostosować perspektywę i rodzaj obrazu, jaki wyświetlany jest użytkownikowi, co przekłada się na niesamowite uczucie realności. Jest to nadal droższe rozwiązanie, dlatego producenci poszli o krok dalej i przygotowali okulary do domowego użytku, dzięki czemu ich dostępność wzrosła. Te najtańsze wykonane są z mocnego kartonu (tak, tak kartonu!) i ich koszt waha się w okolicy 20 złotych. Dodatkowo, użytkownik nie potrzebuje w takim przypadku podłączać się do komputera, a jedyne, czego musi użyć, to jego własny telefon komórkowy. Uprzednio należy pobrać na telefon aplikację, dzięki której będziemy oglądać konkretny przekaz, następnie smartfona umieszcza się w przygotowanym do tego miejscu i…już! Można zacząć cieszyć się wirtualną rzeczywistością.

virtual-marketing

Jak można wykorzystać ten cud techniki w promowaniu firmy i ogólne pojętych działań marketingowych? Za pomocą okularów VR użytkownik ma możliwość grania w gry komputerowe, oglądania filmów czy też brania udziału w wirtualnych wycieczkach, czy przejażdżkach luksusowymi samochodami. Otwiera to ogromne możliwości dla agencji reklamowych i pozwala na wykreowanie oryginalnych i zaskakujących kampanii promocyjnych. Developerzy będą mogli prezentować swoim klientom gotowe projekty mieszkań, które jeszcze nie zostały wybudowane. Dealerzy samochodów mogą, przy użyciu okularów wirtualnej rzeczywistości, zaproponować kierowcom cyberprzejażdżkę nowym modelem auta. Ogromny potencjał w branży VR powinni dostrzegać także przedsiębiorcy, działający w obszarze turystyki: gogle i odpowiednia aplikacja to świetny sposób na oprowadzenie turystów po danym mieście, budynku czy innym zabytku, a to już doskonała promocja np. miasta. Możliwości jest tysiące i zależy to tylko od kreatywności agencji reklamowych i wiedzy specjalistów, zajmujących się tą tematyką.

Innym rozwiązaniem bazującym na gruncie wirtualnej rzeczywistości są specjalnie przygotowane obrazy, na które wystarczy najechać telefonem komórkowym (pamiętajmy o uprzednim pobraniu aplikacji), aby wyświetliły nam się dodatkowo przygotowane treści. W ten sposób można przygotowywać katalogi produktowe, nadruki na towarze lub interaktywne opakowania. Wyobraźmy sobie butelkę napoju, którego producent jest sponsorem jakiegoś festiwalu muzycznego. Dzięki tej technologii, użytkownik po skierowaniu swojego smartfona na określony obrazek na butelce napoju, będzie mógł obejrzeć relację z tego koncertu. Proste i genialne. To tylko przykład, a pomysłów jest ogrom.

Ta działka dopiero rozwija się i na pewno nie raz nas jeszcze zaskoczy w całkiem niedalekiej przyszłości. Dlatego jeśli chcesz, aby Twój biznes postrzegany był jako nowoczesny i przyszłościowy, warto zainteresować się tym tematem i rozważyć promocję swojej firmy przy pomocy dobrodziejstw wirtualnej rzeczywistości.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis San Jose, niebieski/srebrny

Długopis San Jose, niebieski/srebrny

Cena od: 0,50 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.