W 360° dookoła reklamy

Spot reklamowy. Przed nami bohater i tło. Jeden kadr i jedna perspektywa. Odbiorca widzi tylko to, co mieści się w ramach ekranu telewizora, monitora lub smartfona. Nie ma się czemu dziwić, przecież to zupełnie normalne. Normalne i nudne. W ostatnich latach znacznie zmieniły się oczekiwania konsumentów wobec komunikowania się z marką. Nastąpiła także zmiana w znaczeniu opinii klientów. Teraz to także jednostka ma moc, a jej zdanie o usłudze czy produkcie jest tak samo istotne jak opinia eksperta. Dzisiaj liczy się kontakt z odbiorcą i możliwość interakcji, a to oferuje nam nowa technologia, umożliwiając nakręcenie filmu w formacie 360°. Treść nagrana przy pomocy specjalnego sprzętu pozwala widzowi mocniej zagłębić się w prezentowany materiał, poczuć go i utożsamić się z tym, co dzieje się na ekranie. Jest to możliwe dzięki temu, że widz ma władzę nad sterowaniem obrazem, a co za tym idzie- możliwość wirtualnego rozejrzenia się po otoczeniu, w którym rozgrywa się główna akcja. Ułatwiają to strzałki na ekranie monitora czy telewizora lub funkcje sterowania na telefonie. I to właśnie na użytkownikach smartfonów największe wrażenie ta technologia zrobi, ponieważ jedyne, co trzeba zrobić, to poruszać telefonem, aby zmienić perspektywę oglądanego obrazu.

360 dookoła reklamy

Wystarczy wyobrazić sobie zastosowanie tego rodzaju filmów w marketingu. Najprostszym sposobem będzie po prostu zaprezentowanie produktu z każdej strony. Możliwość przyjrzenia się towarowi poprzez obracanie ekranem, daje konsumentowi wrażenie oglądania go niemal na żywo. Jest to oczywiście tylko przedsmak tego, co technologia 360° może zaoferować. Wyobraźmy sobie relację z koncertów, podczas których możemy jednocześnie mieć podgląd na scenę, publiczność i całe otoczenie. Albo wycieczkę po siedzibie firmy, podczas której zajrzymy w każdy jej zakamarek. Do działań marketingowych, które mogą zostać wsparte poprzez technologię 360° w oczywisty sposób dołączają aktywności związane z marketingiem bezpośrednim, reklamą internetową oraz reklamą w mediach społecznościowych.

360° to jednak nie tylko rodzaj kręcenia materiałów reklamowych. Marketingiem 360° możemy nazwać także ogólną filozofię przekazywania informacji na temat marki. Jest to dobór ilości i rodzaju komunikatów, sprawiający wrażenie „obracania się” wokół produktu, o którym informacje docierają do naszej świadomości kilka razy dziennie, za pomocą kilku kanałów komunikacyjnych. Może to być połączenie reklamy outdoorowej, radiowej i internetowej. Wystarczy, aby konsument z kilku stron został zainteresowany treścią, na której zależy właścicielowi marki. Oczywiście między wzbudzeniem ciekawości, a zirytowaniem nadmiarem informacji jest cienka granica, której przekroczenie może kosztować firmę utratę klienta. Przykładem jest tu kampania sieci sklepów Media Expert ze sprzętem Elektro-AGD. Każdy z nas miał chyba taki moment, w którym chciał wyrzucić radio, telewizor lub laptop, z którego rozbrzmiewała piosenka Eweliny Lisowskiej z hasłem firmy „Media Expert- włączamy niskie ceny!” (jeśli Wy też znowu nucicie tą melodię w głowie to szczerze Was przepraszamy).

Współczesne technologie oraz myślenie o promowaniu marki w sposób holistyczny, pozwalają osiągnąć zdecydowanie lepsze efekty w docieraniu do klientów oraz mogą zadecydować o sukcesie marki. Jednak taka strategia marketingowa powinna być starannie przemyślana i zaplanowana, a wykorzystane podczas kampanii narzędzia powinny sprawić, że konsumenci będą mieli codzienny, naturalny kontakt z promowanymi produktami i chętnie będą wchodzić z nimi w interakcję, bez poczucia przeładowania informacjami.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.