Pierwsza | Poprzednia | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Następna | Ostatnia

Zdobycie lojalnych klientów jest jednym z kluczowych celów każdej firmy, gdyż to waśnie oni przynoszą jej największe zyski. Stanowią oni cenne źródło promocji przedsiębiorstwa np. poprzez polecanie jego produktów lub usług swoim znajomym. Budowanie lojalności klientów staje się coraz trudniejszym i bardziej skomplikowanym procesem. Konsumenci posiadają coraz większą wiedzę, co powoduje, że stają się oni bardziej wymagający. Świadome tego firmy wiedzą, że muszą dostosować się do wymagań konsumentów i coraz częściej zlecają przygotowanie strategii i procesu budowania lojalności klientów specjalistom z branży.

Budowanie lojalności klientów opiera się na tym, że trzeba na nią przede wszystkim zasłużyć. Dlatego ważne jest jakie wrażenie odniesie klient w kontakcie z daną firmą. Wyróżnić można kilka sposobów budowania lojalności:

Czytaj więcej »

Produktem w marketingu nazywa się nie tylko przedmioty materialne, ale także wszelkie czynności i koncepcje, które firma sprzedaje. Produkt stanowi kompleks wartości. Wprowadzanie nowego produktu na rynek jest skomplikowanym i trudnym procesem. Dlatego specjaliści od marketingu stosują wiele zróżnicowanych strategii, aby produkt został zaakceptowany na rynku.

Strategia marketingowa to zespół działań prowadzących do uzyskania przewagi przedsiębiorstwa nad konkurencją. Innymi słowy jest to sposób oddziaływania na rynek. Przy wyborze strategii zawsze najważniejszy jest klient. Ze względu na zróżnicowanie przedsiębiorstw, rynku oraz konsumentów specjaliści od marketingu opracowali wiele strategii produktowych.

Rodzaje strategii ze względu na ryzyko wprowadzania nowego produktu na rynek:

Czytaj więcej »

Marka stanowi zestawienie elementów takich jak symbol, napis, nazwa, wzór, kompozycja kolorystyczna, itp., które mają na celu wyróżnienie określonego produktu od produktu konkurencyjnego. Dzięki marce konsumenci identyfikują dany wyrób i utożsamiają go z określoną firmą.

Elementy marki stanowią o wizerunku produktu. Szczególnie należy zwrócić uwagę na następujące elementy:

Czytaj więcej »

Klasyfikacja reklam jest bardzo istotna dla specjalistów od reklamy. Dzięki temu podziałowi mogą oni bardzo skrupulatnie zidentyfikować oraz ocenić potrzeby klienta zamawiającego reklamę. Przygotowana w ten sposób grupa agentów na pewno zorganizuje skuteczną promocję dla swojego klienta.

Reklama może mieć różne formy. Specjaliści dzielą ją według wielu kryteriów. Pierwszy podział dotyczy kanału przepływu informacji:

  1. Reklama telewizyjna – jest to reklama o największym zasięgu, dociera praktycznie do każdego nabywcy. Agenci reklamowi stosują w niej następujące działania:

Czytaj więcej »

Nie wystarczający jest fakt, iż przedsiębiorstwo wytworzy dany produkt czy też towar o przystępnej cenie i wprowadzi go do sieci handlowej. Jeśli produkt ten nie będzie znany to nabywcy go nie kupią. Konieczna jest promocja.

Jednym z elementów promocji jest reklama. Jest to połączenie informacji z komunikatem perswazyjnym. Oznacza to, że celem reklamy jest psychologiczne oddziaływanie na nabywców, którego zadaniem jest skłonienie klienta do zakupu reklamowanego produktu, towaru bądź usługi, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Koszty reklamy wliczone są w cenę produktu. Reklama stanowi skomplikowany, zaprojektowany i zaplanowany przez zespół specjalistów proces. Aby reklama była dobra i trafiała prosto do ewentualnego konsumenta musi nad nią pracować sztab ludzi, którzy znają preferencje i upodobania przyszłych klientów. Zatem reklamą jest każdy przekaz, którego najistotniejszym celem jest zwiększenie sprzedaży oraz maksymalizacja zysków.

Czytaj więcej »

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.