Snapchat – nowe narzędzie do wykorzystania w social mediach.

Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na pytanie o to, czym w ogóle jest, ten jakże sławny wśród młodzieży, Snapchat? Jest to internetowa aplikacja, dostępna dla użytkowników od 2011 roku, za pośrednictwem której mogą oni wysyłać do siebie wiadomości ze zdjęciami i filmikami. Powiecie, że to przecież nic nowego i taką samą usługę oferuje milion innych aplikacji. Otóż to, co wyróżnia Snapchat’a na tle innych propozycji, to krótki termin ważności przesłanego pliku. Oznacza to tyle, że wysyłana przez użytkownika wiadomość znika po 10 sekundach od jej otworzenia, a przekaz zapisany przez odbiorcę w odpowiednim folderze będzie w nim dostępny tylko przez 24 h. Popularne także stało się ostatnio transmitowanie różnych treści na żywo za pośrednictwem Snapchat’a.

Kolejna internetowa zabawka dla nastolatków? Nie do końca. Snapchat może zostać wykorzystany jako sprawne narzędzie marketingowe. Z aplikacji korzysta codziennie około 10 milionów użytkowników, a to daje ogromną rzeszę odbiorców komunikatu reklamowego. Jeśli podczas jakiegoś przekazu na Snapchat’cie będzie wyświetlona reklama, to użytkownik nie będzie miał możliwości przewinięcia jej. Dzięki takiemu rozwiązaniu można mieć pewność, że komunikat nie zostanie pominięty. Aby jednak ograniczyć ryzyko braku reakcji na komunikat warto dostosować przesyłanie materiałów do odpowiedniego grona odbiorców. A jak wynika z badań Mobience, ponad 60% osób korzystających z tej aplikacji, to ludzie w przedziale wiekowym od 15 do 24 lat, więc to do nich najłatwiej będzie trafić przy pomocy Snapchat’ a.

Uchyl rąbka tajemnicy

Jedną z dróg do promowania swojej firmy lub marki jest po prostu pozwolenie swoim klientom na poznanie nas bliżej. Za pomocą aplikacji można uchylić rąbka tajemnicy i w zabawny sposób pokazać jakiś wycinek naszej służbowej rzeczywistości, dzięki czemu na pewno zyskamy sympatię większej ilości użytkowników. W ten sposób można zaprezentować pracę nad nowym projektem, opowiedzieć o planach na przyszłe realizacje czy pokazać produkcję sprzedawanych przez nas produktów. Jest to także sposób na zabranie klientów na wirtualną wycieczkę po naszym biurze czy hali produkcyjnej. Skracamy w ten sposób dystans i budujemy relacje z kontrahentami.

snapchat nowe narzędzie

Pokaż produkty, zaprezentuj usługę

Snapchat może pomóc firmie w zaprezentowaniu oferty lub katalogu swoich usług, a także pokazać wprowadzone do sprzedaży nowości produktowe. Na krótkich filmikach może być zobrazowane działanie produktów albo jakaś nowa technika, wykorzystywana podczas świadczenia usług. Takie nagranie zadziała z pewnością skuteczniej niż najdokładniejszy opis producenta.

Interaktywne promocje i rabaty

Snapchat’a można wykorzystać do trochę innego rodzaju promocji lub przekazywania rabatów reklamowych niż dotychczas. W jaki sposób to zrobić? To zależy już tylko wyłącznie od pomysłowości i wyobraźni nadawcy. Można zaproponować odbiorcom zareagowanie na konkretne hasło, które pojawi się na Snapchat’ cie w ciągu kilku dni. Można zadawać pytania konkursowe w ciekawej formie lub publikować kody rabatowe w oryginalny sposób, wymagający aktywizacji klientów. Takie działania promocyjne mogą być dobrą zabawą dla użytkowników, należy tylko poinformować ich o nadchodzących akcjach i upustach za pośrednictwem innych kanałów komunikacji, tak, aby użytkownicy nie przegapili okazji i oczekiwali na nowe Snap’y (filmiki i wiadomości).

Relacjonuj ważne wydarzenia

Wykorzystując możliwość relacji na żywo, warto czasami „zabrać” swoich klientów w podróże służbowe, pokazać im ciekawe miejsca lub rzeczy, które inspirują nas do działania i tworzenia nowości w naszej firmie, a także pozwolić im na „uczestniczenie” w wydarzeniach i imprezach branżowych. I tak projektanci ubrań kręcą Snap’y z pokazów mody, klinki medycyny estetycznej prezentują nagrania ze szkoleń, dzięki którym będą jeszcze lepiej dbać o swoich pacjentów, a producent kosmetyków publikuje filmiki z laboratorium, w którym powstają nowe kremy i balsamy. To wszystko pozwala użytkownikom zidentyfikować się z promowaną marką i daje im uczucie bycia niemal członkiem zespołu danej firmy. A to już bardzo dużo!

 

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis Holdy czerwony

Długopis Holdy czerwony

Cena od: 0,83 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.