SEO – praktyczny poradnik jak poprawić swoją pozycję w Internecie

Strona internetowa firmy to w dzisiejszych czasach po prostu podstawa. Tworząc własną witrynę, poświęcamy wiele czasu na projekt i dopieszczenie jej od strony wizualnej, a następnie umieszczenie tam odpowiednich i wartościowych treści. Jednak to tak naprawdę dopiero początek naszej walki o wybicie się na tle stron naszej konkurencji. Następnym krokiem, który może zadecydować o sukcesie naszej firmy, będzie podjęcie działań, które sprawią, że będziemy lepiej widoczni w Internecie. Oznacza to, że należy zacząć pozycjonować swoją stronę w sieci.

Czym jest pozycjonowanie witryn internetowych i jaki jest jego cel? Pozycjonowaniem nazwiemy wszelkie działania na naszej stronie internetowej, które podniosą jej pozycję w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej. Badania wskazują, że bezkonkurencyjną i zdecydowanie najczęściej używaną przez użytkowników wyszukiwarką, jest wyszukiwarka Google. To, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania, zajmuje dana strona internetowa, zależy od tego, jak algorytm Google’a oceni ją pod kątem dopasowania do tematu wyszukiwania, wpisanego przez internautę. Oczywiście przedsiębiorcom powinno zależeć na tym, aby firmowa strona internetowa znalazła się jak najwyżej w propozycjach wyszukiwarki. Wyobraźmy sobie, że chcemy znaleźć dobrego mechanika w Warszawie. Jakie hasło wpiszemy w okienko wyszukiwarki? Najczęściej będzie to „Mechanik Warszawa”. Google może wyświetlić nam kilkaset tysięcy wyników dla tego zapytania. A prawda jest taka, że w większości przypadków, skorzystamy ze stron internetowych mechaników, które wyświetliły się jako pierwsze. Dlatego też, dzięki optymalizacji witryny www pod kątem wyszukiwarki, mamy możliwość, aby wpłynąć na pozycję naszej firmy w rankingu stron, wyświetlanych przez Google.

seo poradnik

Wszystkie działania, które możemy powiązać z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach i próbą zwiększenia widoczności konkretnej strony internetowej w sieci, to SEM (Search Engine Marketing). Częścią z operacji SEM jest pozycjonowanie SEO (Search Engine Optymalization), którego głównym celem jest zwiększenie ruchu na konkretnej witrynie www. SEO nie jest jednorazowym działaniem, a procesem, który trzeba stale nadzorować i planować na podstawie statystyk. Jak profesjonalnie korzystać z możliwości, jakie daje nam SEO? Można oczywiście zatrudnić ekspertów, którzy w profesjonalny sposób zajmą się pozycjonowaniem naszej strony. Jednak nie jest to rozwiązanie pozbawione wad. Po pierwsze usługa ta może nadwyrężyć budżet małego przedsiębiorstwa, a po drugie, znalezienie fachowców, którym warto powierzyć to zadanie nie jest takie proste. Laikowi w tej dziedzinie ciężko będzie zadecydować, czy proponowane nam usługi, są zgodne z naszymi oczekiwaniami. A może warto spróbować samemu zatroszczyć się o pozycję naszej strony w wyszukiwarce?

Jeżeli dopiero stoicie przed wyzwaniem, jakim jest budowa strony internetowej, to już na tym etapie można równolegle prowadzić działania, związane z pozycjonowaniem. Tworzenie mapy strony i wybór CMS do jej obsługi jest istotnym elementem tego procesu. Jeśli Twoja strona już istnieje, to być może będziesz musiał dokonać pewnych modyfikacji, aby dostosować ją do algorytmu wyszukiwarki. Zaczynamy!

Słowa kluczowe

Twoja firma będzie wyszukiwana po słowach kluczowych, odpowiednich do branży, w jakiej działasz. Zastanów się, jakie keywords’ y będą najbardziej precyzyjnie opisywać Twoją działalność. Posługując się, wykorzystanym już w tym artykule, przykładem mechanika, będą to na pewno słowa: mechanik, naprawa, samochód, mechanika samochodowa itp. Następnie może być to rozszerzenie słów kluczowych o możliwe dalsze zapytania internauty: naprawa skrzyni biegów, wymiana oleju itd. Dobrą optymalizacją, na gruncie SEO, będzie umieszczenie tych słów w tytułach na stronie, we fragmentach tekstów na niej opublikowanych czy meta tagach (będzie je widać w formacie strony w HTML), a także w linkach i opisach produktów.

Ilość linków

Wpływ na pozycję strony w rankingach wyszukiwarki, będą miały także linki. Dotyczy to zarówno linków, które odprowadzają do konkretnych podstron na Twojej stronie, ale też linków z innych stron internetowych, które będą kierować do Twojej witryny. Im ważniejsza jest, według wyszukiwarki, strona, która odprowadza do naszej witryny, tym wyżej umieszczona zostanie ona w pozycjach wyszukiwania. Pomyśl, czy istnieje możliwość, aby jakieś inne portale mogły proponować przejście do Twojej firmowej strony. Mogą być to na przykład katalogi firm lub porównywarki produktów.

Obecność w mediach społecznościowych

Wielokrotnie podkreślaliśmy, że obecność naszej firmy w mediach społecznościowych, to wymóg dzisiejszych czasów. Dzięki temu jesteśmy bardziej widoczni i kreujemy nasze relacje z klientami. Również dla działań związanych z SEO, utworzenie kont firmowych na Facebook’u i innych tego typu portalach, oraz umieszczanie tam linków kierujących na naszą stronę, będzie zauważane przez wyszukiwarki i zapewni nam wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Nasza aktywność na stronie

Pamiętajmy, że o naszą stronę internetową należy stale dbać. Oznacza to tyle, że musimy włożyć pracę w dodawanie nowych artykułów, publikowanie aktualności i zarządzanie nią pod kątem treści i grafiki. Jeśli zapewnimy sobie odpowiednią częstotliwość dodawania świeżej zawartości, podniesiemy swoją widoczność w sieci. Pamiętajmy także, aby publikowane przez nas informacje nie były kopiowane z innych źródeł, bo to znacznie obniży nasze rokowania.

Szybkość ładowania strony

To, jak szybko ładują się informacje zawarte na naszej stronie, również wpływa na pozytywne efekty pozycjonowania. Dzięki usprawnieniu szybkości ładowania się treści do wyświetlenia, zyskamy nie tylko zadowolenie klientów, ale też pozwolimy programowi wyszukiwarki na szybsze poruszanie się między podstronami naszej witryny i windowanie jej wyżej w rankingu stron.

Mobilna wersja strony

Od pewnego czasu, również to, czy nasza strona posiada swoją mobilną wersję, ma znaczenie dla działań marketingowych w Internecie. Stworzenie wariantu witryny, dostępnej z urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet, poprawia jej pozycję i widoczność w sieci.

Wymienione wyżej punkty są wskazówkami, które mogą okazać się pomocne, jeśli zdecydujecie się na osobiste pozycjonowanie swoich stron internetowych. Nie jest to wprawdzie czarna magia, ale proces wymagający wiedzy i ciągłego działania. Dlatego też polecamy zapoznanie się również z fachową literaturą związaną z tym tematem.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.