Jaki wpływ na postrzeganie Twojej firmy mają kolory firmowe?

Istotną funkcję w systemie identyfikacji wizualnej firmy pełni kolorystyka firmowa. Mogą być to zestawienia kolorystyczne, składające się na ogólny wizerunek marki, jednak najbardziej istotny czynnik stanowi główny kolor firmy, który wyróżnia ją i pozwala na szybką identyfikację. Kolory i gamy barw niosą także za sobą znaczenie, mające kreować w świadomości konsumenta określoną opinię na temat firmy czy jej produktów. Dobranie odpowiedniej kolorystyki firmowej jest
skomplikowanym procesem, uwzględniającym wiele aspektów, tak, aby przekaz był spójny. Adekwatnie zastosowane zestawienia kolorystyczne mogą generować określone, pożądane przez firmę reakcje, a finalnie kupno towaru lub usługi.

Podstawowe kolory, jak i podstawowe formy graficzne podświadomie przywołują skojarzenie z czterema żywiołami: wodą, ogniem, powietrzem i ziemią. Każdy człowiek łączy z pewnymi kolorami różne skojarzenia, miejsca, spotkania i sytuacje. Kolory określane jako jasne i ciepłe mają przyjazny charakter, są dość intensywne, energetyczne, przykuwają uwagę. Wykorzystywane są najczęściej przy tworzeniu grafiki w przypadku branży rozrywkowej, sportu, rekreacji, marketingu, edukacji, kosmetycznej czy związanej z żywnością. Kolory te to: różowy, żółty, beżowy, pomarańczowy, czerwony.

Ciemne i ciepłe barwy (brązowy, złoty, fuksja, brązowo-czerwony) mają przywodzić skojarzenie z klasyką i tradycją. Przedstawiane w ten sposób znaki towarowe czy logo nawiązują do elegancji i luksusu. Barwy te chętnie wykorzystywane są w przypadku finansów, bankowości, usług architektonicznych czy doradczych.

kolory firmy

Kolory: lawendowy, błękitny, zielonkawo-żółty to barwy jasne i zimne. Oznaczają one świeżość, czystość i estetykę. Łączone z dużą ilością bieli dają niezwykle subtelny efekt, a połączone z szarym nabierają profesjonalnego charakteru. Ich użycie jest najbardziej zasadne w przypadku, kiedy odbiorcami są młodzi, aktywni ludzie. Wykorzystuje się je w biznesie, usługach i handlu. Często związane są także z kosmetykami, medycyną lub sportem.

Kolory ciemne i zimnie bardzo często wybierane są na główne barwy firmowe. Należą do nich fioletowy, granatowy, niebieski, turkusowy, zielony i oliwkowy. Mają one działanie wyciszające, powodujące poczucie bezpieczeństwa, stabilności i wzbudzające zaufanie. Stosowane są także często w prezentacjach firmowych, katalogach czy folderach reklamowych. Nie rzucają się one w oczy tak bardzo jak kolory jasne i ciepłe, dlatego stanowią doskonałe tło dla prezentowanych treści. Zaleca się ich użycie w przypadku prezentacji graficznej dla branży informatycznej i komputerowej, medycznej, sanitarnej, lekarskiej, ale też samochodowej, kosmetycznej i instytucji rządowych.

Istnieje także grupa kolorów neutralnych. Ich użycie ma najczęściej zastosowanie w zestawieniu z wyżej wymienionymi grupami barw. Mogą one tonować i zmiękczać kolory, z którymi sąsiadują, ale także mogą „podbijać” barwę i uwidaczniać kontrasty. Do kolorów tych należą: biel, czerń, szary oraz srebrny.

Właściwe dobranie kolorów do cech produktów, które oferujemy, jest jednym z czynników sukcesu marki. Projektując logo czy ustalając kolorystykę firmową należy mieć na uwadze nie tylko ogólnie pojęte postrzeganie określonych barw. Sięgnięcie do wiedzy na temat percepcji i różnic w odbieraniu pewnych sygnałów (tu: koloru) może pozwolić na uniknięcie błędów. Specjaliści z różnych branż w odmienny sposób mogą interpretować zestawienia kolorystyczne. Przykładem może być barwa zielona- może być związana z ekologią, naturą, witalnością, młodością, ale niekiedy może być interpretowana jako nieporządek, chaos, a nawet szaleństwo. Dobrze jest przyjrzeć się tej tematyce przed wyborem barw firmowych.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Ładowarka USB do samochodu

Ładowarka USB do samochodu

Cena od: $0.32

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.