Jak zastosować Branded Content w B2B?

Każda firma pragnie kojarzyć się swoim klientom jako fachowy i profesjonalny podmiot, wobec którego można mieć zaufanie. Jak promować produkty i usług poprzez reklamę w mediach i Internecie, wiemy wszyscy. Natomiast przekazywanie odbiorcom wartości, jakimi się kierujemy i budowanie wizerunku firmy nie jest już tak proste i oczywiste. Warto zaangażować konsumentów w komunikację z firmą. Najlepiej w taki sposób, aby na jej podstawie wytwarzała się długofalowa relacja, oparta na wiarygodności i pewności co do jakości naszej pracy. Takiej strategii służy między innymi Branded Content. Na czym polega i jak wykorzystać go w branży B2B?

Czym jest Branded Contetnt?

Branded Contetnt to tworzenie treści marketingowych, które są niezwykle atrakcyjne w odbiorze dla czytelnika. Jednocześnie reklamują one firmę bądź jej produkty, czasami nawet o nich nie wspominając. Niezależnie od tego, w jakiej branży pracujemy, powinniśmy już dobrze orientować się w tym, kim są nasi klienci i jakie mają oczekiwania. Chcąc tworzyć skuteczny content musimy wyjść poza typowo zakupowe potrzeby konsumentów. Musimy skupić się także na ich emocjach i codzienności, w której funkcjonują. Dzięki temu możemy na przykład publikować artykuły z praktycznymi poradami interesującymi naszych klientów. W ogóle nie musimy wspominać w nich o naszych produktach. Wystarczy, że odnoszą się do obszaru wiedzy, jaki powinniśmy posiadać, prowadząc dany rodzaj biznesu i są uznane przez czytelnika za przydatne. W ten sposób kreujemy swoją pozycję eksperta. To pozwala sądzić klientom, że skoro jesteśmy kompetentni, to sprzedawane przez nas produkty muszą być dobrej jakości. W końcu znamy się na rzeczy!

Branded Contetnt – na co uważać?

Powinniśmy być ostrożni, kiedy naszym głównym elementem działań z obszaru Branded Contentu jest dzielenie się wiedzą. Szczególnie podczas wplatania informacji o naszej firmie w publikacje, które udostępniamy klientom. Zbyt częste i nadmierne podkreślanie tego, jak to nasz produkt przydałby się konsumentom przy rozwiązaniu danego problemu, odniesie skutek odwrotny do założonego. Czytelnicy bardzo szybko wyczuwają typowo reklamowy charakter caontentu. Nawet jeśli zdecydują się zapoznać z całością artykułu, to nie zrobi on już na nich takiego wrażenia.

Tworzenie Branded Content w B2B to złożony i wymagający kreatywności proces. proces

Unikatowy Branded Contetnt – jak robią to najlepsi?

Branded Content to także treści umieszczane na portalach społecznościowych i filmiki publikowane na platformie YouTube. Możemy przygotować cyklu video na dany temat, który również w żaden sposób nie będzie przypominał typowej reklamy. Mogą być to wywiady ze specjalistami z naszej branży lub prezentacje działania jakiegoś zjawiska, które łączy się z naszą pracą. Świetnym przykładem jest akcja reklamowa sieci sklepów Ikea. Firma publikuje krótkie filmiki z poradami, na temat tworzenia DIY (do it yourself). Pokazuje w nich jak stworzyć elementy wystroju wnętrz przy użyciu produktów codziennego użytku. Dzięki temu wiemy jak ozdobić stolik kawowy przy pomocy papieru do pakowania paczek albo odświeżyć wygląd naszych doniczek na kwiaty. Przekazy reklamowe w żaden sposób nie namawiają do zakupów w sklepach Ikea. Mimo to budzą tak pozytywne emocje i przekazują przydatną wiedzę, że wizerunek marki się wzmacnia.

Branded Contetnt w B2B

Branded Content działa na podobnych zasadach w przypadku branż B2B. Tu również toczy się walka o to, aby nasi kontrahenci uznawali nas za pewnego partnera biznesowego. Z tą różnicą, że w branży B2C tworzone treści udostępnianie są szerokiemu gronu odbiorców, by przyciągnęły jak najwięcej potencjalnych klientów. W relacjach B2B możemy postawić na dystrybucję przekazów konkretnie do węższych grup odbiorców. Oprócz artykułów, audycji czy video możemy pomyśleć też o wydawaniu sezonowych broszur lub czasopism dedykowanych segmentowi rynku, na którym działamy. Dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga firmowego. Będzie on budował naszą pozycję znawcy, a także przyda się do pozycjonowania firmowej strony internetowej. Pamiętajmy, nie zawsze to, co powiedziane jest wprost, będzie miało lepszą siłę przebicia. Niekiedy trzeba postawić na subtelniejszą, ale nie mniej skuteczną formę reklamy.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis Holdy czerwony

Długopis Holdy czerwony

Cena od: 0,83 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.