Jak skutecznie zbudować listę mailingową?

Ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, co jest najważniejsze podczas prowadzenia firmy. Jest to raczej zespół zasobów i czynników, które odpowiednio połączone ze sobą, przynoszą nam sukces lub skazują na porażkę. Ale jest coś, bez czego zarządzanie przedsiębiorstwem nie miałoby sensu. Nawet najlepsze produkty i serwis nie są w stanie zastąpić nam jednego: bazy kontaktów. Lista kontaktowa naszych klientów jest bezcenna i to ona pozwala nam na tworzenie oferty, kierowanie jej do odpowiednich osób, oraz daje nam obraz grupy naszych odbiorców i to dzięki niej po prostu zarabiamy pieniądze. Dzisiaj jedną z najpopularniejszych form rozsyłania ofert i innych informacji jest kontakt mailowy. Wiele osób korzysta ze swoich skrzynek mailowych codziennie, dlatego jest to łatwa i szybka droga dotarcia do odbiorcy. Jak stworzyć taką listę adresów do mailingu?

Spraw, by klient sam chciał zapisać się do Twojej bazy

Sytuacja, w której klient dobrowolnie zapisuje się do naszej bazy mailingowej jest dla nas najbardziej korzystna. Dzięki temu wiemy, że zyskujemy odbiorcę, który jest naprawdę zainteresowany otrzymywaniem od nas różnych informacji. Można to osiągnąć przede wszystkim poprzez publikowanie lub udostępnianie takich treści, których merytoryczna wartość przyciągnie użytkowników i sprawi, że zechcą z nich korzystać.

Lista mailingowa

Transakcja wymienna – wersja pierwsza

Można zastosować także chwyt, który w delikatny sposób „zmusi” naszego odbiorcę, aby zapisał się do newslettera firmowego. Wystarczy opublikować część artykułu, a jego pozostałą treść zablokować wyłącznie dla osób zalogowanych. Klient, po wypełnieniu krótkiego formularza i wpisaniu tam swojego adresu mailowego, zyskuje pełen dostęp do informacji publikowanych na naszej stronie. Pamiętajmy jednak, że taki zabieg wymaga od nas tego, aby proponowane przez nas treści, które odblokujemy klientowi, były na jak najwyższym poziomie.

Transakcja wymienna – wersja druga

Inną metodą pozyskania od klienta jego adresu mailowego i zgody na otrzymywanie ofert tą drogą, będzie nagrodzenie go za to, że dopisał się do naszej bazy. Są na to różne sposoby, ale zazwyczaj jest to rabat na zakupy w naszej firmie, możliwość wyboru dodatkowego towaru, gratisowe próbki lub bon, na określoną kwotę, do wydania w naszej firmie. Jest to bardzo skuteczna technika, ponieważ klient zazwyczaj chce skorzystać z prezentu, na który zapracował, zapisując się na nasz newsletter. Dodatkowo skłania to klienta do dokonania zakupów w naszym sklepie, więc dla nas oznacza to podwójną korzyść.

Wykorzystaj to, co już masz

Posiadasz przecież dostęp do danych klientów, którzy już u Ciebie zamawiali, prawda? Jednak uwaga! Według polskiego prawa, nie możesz wysyłać ofert i informacji promocyjnych drogą mailową, jeśli klient nie wyraził na to zgody. Dlatego też musisz o zgodę, na otrzymywanie mailingu, zapytać odbiorców w osobnym mailu. Postaraj się jednak, aby odbyło się to w przyjaznej formie. Rzadko kto ma ochotę dopisywać się do newslettera, po otrzymaniu wiadomości typu „Zgodnie z artykułem prawnym (…) zwracam się z prośbą o zgodę…”. Lepiej napisać sympatyczną wiadomość, że mieliśmy okazję już współpracować i byłoby Ci miło, gdybyś mógł od czasu do czasu napisać co nowego u Ciebie, albo przesłać atrakcyjne promocje. Odzew powinien znacznie być większy.

Nie ma złotego środka na zbudowanie idealnej bazy mailingowej, jednak powyższe podpunkty, to przykłady najbardziej popularnych i skutecznych metod pozyskiwania odbiorców dla Twojego mailingu. Teraz wystarczy już stworzyć wartościowy newsletter, wybrać atrakcyjną grafikę i zacząć działać!

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.