Jak skutecznie przekonać klienta, żeby zamawiał właśnie u Ciebie?

Rozwój biznesu polega między innymi na ciągle zwiększającej się liczbie stałych klientów. Ale przy dużej konkurencyjności ofert innych firm, wyzwaniem staje się przekonanie potencjalnego kontrahenta, by zamawiał produkty lub usługi właśnie u nas. Przedsiębiorcy wielokrotnie zastanawiają się co robią nie tak, że klient nie decyduje się na skorzystanie z ich usług. Przecież prezentują ofertę, przedstawiają najważniejsze informacje, ustalają optymalną cenę, a jednak nadal nie odnoszą sukcesu.

Spraw, by zakupy u Ciebie były komfortowe

Mając do wyboru kupienie tego samego produkt w różnych firmach, wybierzemy tą, co do której mamy przekonanie, że zostaniemy w nich lepiej obsłużeni. Nasz kontakt z klientem powinien być przyjazny i uprzejmy. Nasi pracownicy powinni być zawsze chętni do pomocy i zdecydowanie nie powinni okazywać zniecierpliwienia. Reakcje na zapytania klientów powinny być maksymalnie szybkie, a odpowiedzi merytoryczne i rzeczowe. Dodatkowe szczegóły dotyczące serwisu będą związane z branżą, w której działamy, ale kultura osobista, uśmiech i pozytywne podejście do klienta są zawsze dobrze widziane. Wśród czynników charakteryzujących dobrą firmę, jest także to, jak zachowuje się ona w obliczu składania przez klienta skarg lub reklamacji. Starajmy się w takich sytuacjach dojść do porozumienia z kontrahentem i zaproponować mu najwygodniejsze rozwiązanie. Wiedzieliście o tym, że w restauracjach McDonald ’s możecie oddać napoczęte już danie, jeśli tylko coś w nim Wam nie odpowiada? Na podstawie zasad polityki firmy, zostanie ono jak najszybciej wymienione na nowe. Jest to takie amerykańskie podejście do obsługi klienta, do którego nie namawiamy w 100%, ale warto zastanowić się nad ugodowymi metodami rozwiązywania sytuacji konfliktowych.

Twój klient

Podaj swój produkt w ładnym opakowaniu

Podobno nie należy oceniać książki po okładce, bo liczy się jej wnętrze. To prawda. Ale, o ile to hasło może sprawdzać się w przypadku dobierania sobie przyjaciół, to jest ono znacznie mniej aktualne w momencie promowania produktów swojej firmy. Tysiące badań z dziedziny psychologii zakupów już wielokrotnie pokazywało, że konsument bardzo często wybiera przysłowiowe „opakowanie”, a niekoniecznie jego zawartość. Oczywiście, jakość i funkcjonalność naszych produktów ostatecznie będzie miała znaczenie i również ona musi się obronić. Jednak zwróćmy uwagę na sposób prezentowania produktu. Czy będzie to estetyczne opakowanie, sposób prezentacji towaru na półkach sklepowych, czy profesjonalnie wykonane zdjęcie towarów sprzedawanych w sklepie internetowym, na pewno wpłynie to na pozytywny odbiór Twojej firmy w oczach klienta. Również odpowiednie opakowanie towarów po zakupie ma znaczenie. Może dotyczyć to ładnej torby, z którą klient wyjdzie ze sklepu lub punktu sprzedaży, ale też może być to atrakcyjnie spakowanej przesyłki ze sklepu internetowego. Dotyczy to prawie każdej branży. Wystarczy pomyśleć o tym, że zamawiając przez Internet, na przykład części do auta, zdecydowanie bardziej docenimy firmę, która zadba o to, aby były one odpowiednio zabezpieczone przed wysyłką i dotarły do nas nieuszkodzone, a także estetycznie zapakowane. Doskonałym przykładem może być sklep internetowy z niedrogim obuwiem, sprowadzanym z Chin. Początkowo wysyłano do klientek buty w oryginalnych opakowaniach producentów, które różniły się między sobą wielkością, projektem i jakością wykonania. Po pewnym czasie firma postanowiła wysyłać swoje produkty w jednakowych, eleganckich opakowaniach. Produkt pozostał ten sam, ale prestiż i wizerunek firmy został podniesiony do wyższej rangi i to tylko z powodu zmiany pudełek. Są to naprawdę szczegóły, ale wpływają na ogólne wrażenie dotyczące firmy.

Bądź profesjonalny

Wszyscy lubimy mieć pewność, że wydajemy pieniądze na dobre jakościowo towary i usługi. Prowadząc biznes również powinniśmy zrobić wszystko, aby nasi klienci mieli poczucie, że kupują produkty, których jakość jest proporcjonalna do ceny, oraz , że obsługująca ich załoga jest profesjonalna i ma dużą wiedzę, co do tematów związanych ze swoją branżą. Jeśli naszym biznesem jest przedsiębiorstwo produkcyjne, pokażmy, że maszyny, z których korzystamy są nowoczesne i wydajne. Jeśli pracujemy w sektorze usługowym, zadbajmy o to, aby nasza załoga była fachowa i wykształcona pod kątem naszej działalności. Bierzmy udział w szkoleniach produktowych i sami podnośmy swoje kwalifikacje. Jeśli klient dostrzeże, że nie oszczędzaliśmy na własnym rozwoju, poczuje się bezpieczniej i z większym zaufaniem podejdzie do oferowanych przez nas dóbr.

Nie tylko mów, ale i słuchaj

Czym byłoby prowadzenie firmy bez informacji zwrotnej o naszych działaniach? Każdemu przedsiębiorcy potrzebny jest odpowiedni feedback od klientów, aby planować i tworzyć strategie, rozszerzać ofertę i rozwijać swój biznes. Dlatego też należy wykorzystywać każdą okazję do wysłuchania reakcji klientów na proponowane przez nas produkty. Sposobów na to jest wiele. Przede wszystkim słuchajmy tego, co klienci mają do powiedzenia i pytajmy jakie mają wobec nas oczekiwania. Pozwólmy im ocenić jakość naszych usług w Internecie i sami zachęcajmy ich do wydawania opinii. Stwórzmy możliwość wymiany podglądów na platformach typu Facebook, a także spotykajmy się z nimi podczas różnych targów, szkoleń i wydarzeń branżowych. Taka interakcja z klientami pozwoli firmie na jeszcze lepsze dostosowanie usług do potrzeb swoich odbiorców. Pamiętajmy – zadowolony klient to dla firmy realny zysk!

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.