Jak się przygotować do udziału w targach branżowych, aby to nie były stracone pieniądze?

Są takie dni w życiu większości przedsiębiorców, na które czeka się z pewną dozą emocji. Jedni z niechęcią i lekkim niepokojem wypatrują ich nadejścia, a inni, aż przebierają nogami z radości i odliczają dni do rozpoczęcia wydarzenia. O czym mowa? O targach branżowych, podczas których będziemy mieli okazję wystawić swoją firmę i zaprezentować w pełnej krasie swoją ofertę, nowości, które wprowadziliśmy lub inne rozwiązania, którymi chcielibyśmy się pochwalić. Co zrobić, żeby wypaść na nich jak najlepiej i zawsze być wśród tej drugiej, zadowolonej grupy biznesmenów?

Czas świetności targów, jako możliwości pozyskiwania nowych klientów, przypadał na okres około dziesięciu lat wstecz. Dziś kanały docierania do nowych kontrahentów ściśle związane są z Internetem i wirtualną rzeczywistością. Jednak czasami nie ma nic cenniejszego, dla budowania relacji z klientem, od osobistego spotkania i rozmowy przeprowadzonej w cztery oczy. Również możliwość pokazania na żywo naszych produktów i usług jest niezastąpiona. Udział w wydarzeniu, jakim są targi, związana jest z nakładami finansowymi, które wystawiająca się firma musi ponieść. Na opłaty składają się takie czynniki jak wynajęcie stoiska, wyposażenie go, ewentualne projekty nośników reklamowych, być może poczęstunek dla klienta, gadżety reklamowe itp. Dlatego decydując się na udział i wystawienie swojej firmy w targach branżowych, należy zrobić wszystko, aby poniesione koszty były dla nas jak najbardziej opłacalne i zwróciły się w przyszłości pod postacią nowych klientów i zamówień.

1. Przygotuj się jeszcze przed wyjazdem

Przygotowania do wzięciu udziału w targach należy rozpocząć dużo wcześniej niż tuż przed planowanym wydarzeniem. Czas potrzebny na dopięcie wszystkiego na ostatni guzik będzie uzależniony od wielkości naszego stoiska, rangi targów i tego, co chcemy pokazać. Przygotowania powinny obejmować: określenie możliwości finansowych i ustalenie kosztorysu, wstępny projekt stoiska, wybór towarów, które chcemy zabrać ze sobą, a także zorganizowane ewentualnego zaplecza noclegowego i transportowego dla załogi, która będzie reprezentować naszą firmę podczas tego wydarzenia

Targi

2. Zaplanuj dokładnie swoje stoisko

Podstawową informacją, jakiej potrzebujesz na początek to wielkość stoiska, oraz jego miejsce na całej hali, wśród innych dostawców. Należy rozplanować ustawienie stolika lub stolików oraz sposób prezentacji produktów, które zabierzesz ze sobą. Zastanów się nad tym, jak wyeksponować logo swojej firmy oraz jakimi kolorami firmowymi możesz i chcesz się posłużyć. Czasami istnieje możliwość wyboru takich dodatków jak wykładzina czy kolor ścian działowych- to również uwzględnij w swoim projekcie. Bardzo często podczas targów wystawcy używają przywiezionych przez siebie roll-up’ów i innych nośników reklamowych lub korzystają z miejsca udostępnionego przez organizatora i rozwieszają swoje banery w miejscach do tego przygotowanych. Projekty graficzne muszą być przygotowane dużo wcześniej i przystosowane wymiarami do możliwości, jakie daje nam zabudowa stoiska.

3. Strategia obsługi zwiedzających

W zależności od tego, jak duże będzie Twoje stoisko, jeszcze przed wyjazdem ustal, którzy z Twoich pracowników będą zajmować się odwiedzającymi. Jeśli zaplanowałeś dużą przestrzeń wystawienniczą i np. drobny poczęstunek, zastanów się nad wynajęciem hostess lub kelnerek. Ustal osoby odpowiedzialne za zbieranie wizytówek i kontaktów do klientów. Nie zapomnij jeszcze przed wyjazdem rozesłać do swoich kontrahentów informacji o wydarzeniu lub zaproszenia do udziału w targach!

4. Cukierki, przekąski czy pełen bufet

Zastanów się także nad tym, w jaki sposób możesz ugościć swoich klientów i potencjalnych nabywców. Czasami wystarczy koszyczek z cukierkami lub czekoladkami na ladzie przy Twoim stanowisku. Jeśli jednak zapraszamy naszych klientów, aby usiedli z nami do dłuższej rozmowy, wypada zaproponować im coś do picia i przygotować drobny poczęstunek w postaci ciasteczek czy innych słodkości. Jeżeli planujesz wystawiać się z pompą, pomyśl o zorganizowaniu cateringu.

5. Prezenty dla klientów

Podczas targów wystawcy obowiązkowo rozdają swoim odwiedzającym prezenty i gadżety z logotypem firmy. Mogą być to typowe produkty np. długopisy lub kubki reklamowe, ale można pokusić się o przygotowanie spersonalizowanych gadżetów, które Twoja firma będzie rozdawała jako jedyna. Takie gifty, oznakowane Twoimi firmowymi grafikami, są doskonałym nośnikiem reklamowym i miłym podziękowaniem dla klienta za poświęcony Ci, podczas spotkania, czas. Jednak ten aspekt musisz również zaplanować na długo przed wyjazdem na targi, ponieważ wybór gadżetów, ich sprowadzenie i nadrukowanie logotypów wymagają czasu. Możesz to zadanie zlecić, wybranej przez siebie, agencji reklamowej, która zadba o obsługę całości zlecenia.

6. Po targach

Po powrocie z targów zadbaj przede wszystkim o to, aby rozesłać do swoich klientów podziękowania za odwiedzenie Twojego stoiska. Wykorzystaj nowe kontakty do potencjalnych kontrahentów i skontaktuj się z nimi, być może proponując atrakcyjne warunki na rozpoczęcie współpracy. To także moment na dokonanie bilansu potargowego: podsumowanie ilości odwiedzających, weryfikacja planu budżetowego, ustalenie mocnych i słabych stron naszej organizacji i ustalenie tego, co będzie pomocne podczas przyszłych wydarzeń tego typu. Pamiętaj, że będąc na targach masz także możliwość podejrzenia tego, co dzieje się u konkurencji. Przyjrzyj się tej wiedzy i zastanów się czy możesz ją wykorzystać, w pozytywnym sensie, na rzecz swojego biznesu.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.