Jak prowadzić profil firmy na LinkedInie?

LinkedIn to portal zrzeszający zawodowców z całego świata, którzy reprezentują różne dziedziny biznesu. Pozwala on na nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów między różnymi firmami i pracownikami. Dostępna jest też opcja tworzenia wirtualnych CV oraz wizytówek firmy. Prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn jest wartościową formą zaistnienia w sieci. To kolejne miejsce w Internecie, w którym mamy możliwość kreowania wizerunku firmy. Korzystając z niego mamy szanse zaprezentować się potencjalnym kontrahentom, poinformować ich o swoich osiągnięciach. To też dobre miejsce do poszukiwania i rekrutowania pracowników. Jak więc prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Opis firmy

Jeśli chcemy, by nasza firma prezentowała się profesjonalnie na LinkedIn, powinniśmy uzupełnić nasz profil. I to jak najbardziej precyzyjnie. Dodajmy słowa kluczowe, które pozwolą użytkownikom szybko i łatwo odnaleźć naszą wizytówkę. Musimy przedstawić nasze przedsiębiorstwo w jak najlepszym świetle. Warto jest uwypuklić mocne strony, opisać wartości, jakimi się kierujemy, podkreślić osiągnięcia. Opis firmy powinien być przemyślany i niesztampowy – powinien się wyróżniać na tle opisów innych firm. Nie twórzmy zbyt długich treści, nie używajmy sloganów i znanych wszystkim haseł.

Profil firmowy na LinedIn – jakie zdjęcia?

Nie oszukujmy się, profil bez żadnej grafiki i zdjęcia prezentuje się dość ubogo. Wygląda mało profesjonalnie i nie zachęca użytkownika do przyjrzenia się dokładniej jego zawartości. Musimy dodać zdjęcie profilowe i ustawić fotografię w tle. W pierwszym przypadku najlepiej posłużyć się logotypem firmy – jest on najbardziej rozpoznawanym elementem identyfikacji wizualnej. Jeżeli chodzi o zdjęcie w tle, to można zastanowić się nad tym, co najlepiej odda charakter Twojego przedsiębiorstwa. Czy będzie to fotografia biura, Twoich pracowników czy produktów – zależy już od Ciebie. Pamiętaj, by zdjęcie było dobrej jakości i mówiło użytkownikom coś o Twojej firmie.

Udzielaj się

Budujmy swoją pozycję, również poprzez dzielenie się wiedzą i wyrażanie opinii w tematach związanych z naszą branżą. Pamiętajmy, że jest to portal, na którym użytkownicy szukają wartościowych informacji związanych z życiem zawodowym. Należy unikać tematów typu „do poczytania przy kawie”. Do tego nadaje się bardziej profil na Facebooku. Profil firmowy na LinkedIn warto  przeznaczyć na publikowanie ciekawych informacji i artykułów dotyczących naszej gałęzi biznesu. Mile widziane są też wiadomości o ciekawych rozwiązaniach technologicznych i nowoczesnych narzędziach, ułatwiających pracę w obszarze naszych zainteresowań. Warto także wspominać o naszych partnerach biznesowych. Oni z pewnością będą chcieli odwdzięczyć się nam tym samym. W ten sposób zapewnimy sobie coś w rodzaju cross promocji.
Profil firmowy na LinkedIn łączy ludzi

Dołącz do grup dyskusyjnych

Grupy tematyczne na LinkedIn dostarczają przedsiębiorcom wartościowej wiedzy o tym, czego poszukują ich klienci. Pozwalają poznać jakie oczekiwania mają potencjalni pracownicy i co mają do powiedzenia konkurenci. Jeżeli mamy odpowiednie kwalifikacje – sami odpowiadajmy na zadawane pytania. Takie zachowanie z czasem przyniesie nam miano eksperta. Jeżeli poszukujemy informacji, nie wstydźmy się zadawać pytań. Ciągły przepływ kontaktów i nasza obecność na portalu budują relacje między ważnymi graczami na rynku.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.