Jak i gdzie możemy znaleźć klientów

Prowadzenie swojego biznesu nie miałoby najmniejszego sensu, gdyby nie ludzie, którzy korzystają z naszych usług i chcą kupować nasze towary. Dobrze jest mieć stałe i sprawdzone grono odbiorców, o które powinniśmy dbać. Jednak jeśli zależy nam na rozwoju i wzroście dochodów, to musimy podejmować także działania nakierowane na pozyskiwanie wciąż nowych klientów. Jaką strategię powinniśmy opracować, aby skutecznie zachęcić do siebie potencjalne grono odbiorców i gdzie ich szukać?

Przekaz reklamowy

Można uznać, że to najbardziej oczywista metoda dotarcia do dużego grona osób, które mogłyby być zainteresowane naszą ofertą. Jeśli jednak Twoje przedsiębiorstwo nie jest wielkie, a Ty masz ograniczony budżet na działania marketingowe, możesz spróbować reklam w lokalnych mediach. Nie mówimy od razu o telewizji, ale prasa i radio to dobre kanały komunikacyjne, za pośrednictwem których możesz zaprezentować swoją ofertę.

Jak znaleźć klienta

Internet

To tak naprawdę kontynuacja punktu pierwszego, jednak warto jest przyjrzeć się jej osobno. Internet to ogromne źródło wiedzy o potencjalnych klientach i jednocześnie platforma wymiany informacji między przedsiębiorstwem a konsumentami. Po pierwsze, w dzisiejszych czasach podstawą jest stworzenie strony internetowej swojej firmy, z której odbiorcy dowiedzą się czegoś więcej o usługach które proponujesz. Możesz, za jej pośrednictwem, zaprezentować swoją ofertę, a także dać możliwość zakupu Twoich towarów dzięki sklepowi internetowemu. Zainteresuj się też tematem pozycjonowania swojej witryny w Internecie, bo dzięki temu o Twoim biznesie dowie się znacznie więcej osób. Innymi internetowymi kanałami pozyskiwania klientów będą media społecznościowe. To bardzo dogodne rozwiązanie i nawet firmy z małym budżetem mogą z niego skorzystać. Utworzenie profilu firmowego na Facebook’u czy Instagramie pozwoli Ci w bezpłatny sposób zaznaczyć swoją obecność na rynku, a wykupienie możliwości reklamowania się za pośrednictwem tych portali, daje dużą szansę na dotarcie do pożądanej przez nas grupy docelowej. Jest to skuteczna technika, zwłaszcza, że użytkownicy Facebook’a sami udostępniają wiele informacji o sobie, dlatego w dość prosty sposób można przygotować targetowy przekaz promocyjny.

Targi

Targi branżowe to okazja, podczas której możesz zrobić naprawdę wiele, aby pozyskać nowych klientów. Korzyści wynikające z możliwości zaprezentowania swojej oferty podczas takiego wydarzenia są ogromne, a bezcennym czynnikiem, mogącym przynieść nam sukces, jest możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem. Najpierw zrób wszystko, aby przyciągnąć na swoje stoisko jak największą ilość osób, a następnie postaraj się, aby spotkanie z Tobą było dla potencjalnego kontrahenta satysfakcjonujące. Bądź przygotowany i odpowiadaj na wszystkie pytania, zainteresuj klienta rozwiązaniami, które proponuje Twoja firma. Możesz też zastanowić się nad wykorzystaniem gadżetów reklamowych, które przypomną klientom o Twojej firmie.

Kontakt pośredni

Osobista rozmowa z klientem jest bardzo skuteczna, ale nie zawsze możliwa. Spotkania z klientami bywają też czasochłonne i pozwalają na dotarcie do znacznie mniejszego grona odbiorców. Możesz spróbować także skontaktować się z potencjalnymi klientami telefonicznie i zaproponować im zapoznanie się ze swoją ofertą. Jednak obdzwonienie dużej bazy klientów także wymaga sporych nakładów czasowych. Dlatego wsparciem w pozyskiwaniu klientów może być dla nas marketing mailowy. Stworzenie i wysyłanie cyklicznie dobrego jakościowo mailingu z ofertą skrojoną idealnie na potrzeby Twoich klientów, pozwala na dotarcie do nieograniczonej ilości osób jednocześnie i jest nowoczesną formą pozyskiwania nowego grona odbiorców.

Marketing szeptany

W obliczu ogromu firm, proponujących podobny zakres usług, chętnie korzystamy z fachowców, poleconych nam przez ludzi, którzy mieli już okazję skorzystać z ich obsługi. Upraszcza nam to czasochłonne poszukiwania i daje przynajmniej odrobinę gwarancji, że unikniemy nieprzyjemności, a polecona nam firma sprawdzi się. Prowadząc swój biznes powinniśmy zadbać o to, aby nasi zadowoleni klienci rekomendowali nas swoim znajomym. Osiągniemy to na pewno poprzez profesjonalne wywiązywanie się ze swoich obowiązków i fachowy serwis.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Minutnik kuchenny "jajko"

Minutnik kuchenny

Cena od: 1,66 €

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.