Dlaczego warto budować długofalowe relacje z klientami?

Jednym ze sposobów dotarcia do pożądanej przez naszą firmę grupy odbiorców, jest poznanie dokładnie jej przedstawicieli. Dotyczy to oczywiście cech demograficznych, takich jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy rodzaj wykonywanej pracy. Ale równie ważnym aspektem jest wiedza na temat uwarunkowań psychologiczno-społecznych naszych klientów. Wiedząc co motywuje naszych odbiorców, jakie są ich potrzeby czy nawet marzenia, możemy zdziałać naprawdę wiele, a przede wszystkim daje nam to możliwość nawiązania długofalowych relacji. Dlaczego to takie ważne?

relacje z klientem

Czasami łapiemy się w pułapkę myślenia, że wystarczy dać klientowi to, po co przyszedł, aby go zadowolić i zapewnić sobie w przyszłości kolejne zlecenia od niego. To dość logiczne, ale nie jest to wystarczająca strategia utrzymania przy sobie klienta. Aby stworzyć więzi handlowe, mające perspektywę na dłużą współpracę, musimy robić więcej niż klient oczekuje. Co to dla nas oznacza? Teoretycznie, jeśli klient zwrócił się do nas, bo chciałby po prostu zakupić dany towar, a my mu go sprzedaliśmy, powinniśmy uznać, że transakcja powiodła się. Jednak o sukcesie naszego działania, zadecyduje dopiero to, że konsument wrócił do nas po więcej. Być może zadecydowała o tym cena, ale jak wiemy, jest to tylko jeden z czynników ważnych dla klientów. Zbudowanie relacji z kontrahentem sprawi, ze będzie on na stałe pamiętał o naszej firmie i to do nas będzie się zwracał, chcąc ponownie nabyć konkretne towary czy usługi.

Innym korzystnym aspektem, wynikającym z wejścia z klientem w bliższe relacje, będzie możliwość, że opowie on o nas innym potencjalnym klientom. Usatysfakcjonowany odbiorca naszych usług, zapewne podzieli się swoją opinią o naszej firmie z bliskimi lub z partnerami biznesowymi, którzy mogą stanowić dla nas ewentualne nowe grono klientów. Marketing szeptany ma dużą moc i jest pomocny w działaniach promujących naszą firmę. Pamiętajmy też, że w dobie Internetu, nasi zadowoleni klienci będą mogli wystawić nam pozytywną opinię na forach czy porównywarkach produktowych, a to naprawdę wiele znaczy.

Długofalowe relacje z klientami pozwalają też na wypracowanie sobie zasad współpracy, wzajemnego zrozumienia i lojalności. Często zdarza się tak, że konsument ma możliwość zakupienia konkretnego produktów w wielu różnych firmach. Ważnym czynnikiem jest koszt takiego towaru i nawet jeśli nasza cena, jest wyższa niż ta, którą proponuje konkurencja, to jest duża szansa, że lojalny klient i tak wybierze nasze usługi. Może on także szczerze przyznać, że inny przedsiębiorca proponuje mu lepsze warunki finansowe, ale klient chciałby współpracować właśnie z nami i jeśli tylko zaproponujemy podobny pułap cenowy, to bardzo chętnie wybierze właśnie nas.

Klienci zazwyczaj nie lubią zmian dostawców, jeśli ci, z którymi współpraca układa im się dobrze, wywiązują się ze swoich obietnic. Poszukiwanie nowych firm, mogących obsługiwać zlecenia dla klientów, jest czasochłonne, bywa stresujące, a i tak nie daje nam gwarancji zadowolenia. Dlatego jeśli swoją postawą zasłużymy na zaufanie klientów i będziemy dawać im poczucie, ze korzystają z pomocy fachowej załogi, możemy mieć nadzieję na długoletnią współpracę, która przyniesie naszej firmie korzyści finansowe.

Budowanie i zacieśnianie więzów biznesowych w interesach jest niezwykle ważne i bywa kluczowe dla funkcjonowania naszej firmy. W czasach dużej rywalizacji rynkowej i mnogości konkurencyjnych przedsiębiorstw, powinniśmy dbać o relacje zawodowe, które wypracowaliśmy z obecnymi klientami. Dobrze wykonana praca, profesjonalna obsługa i personalne podejście do klienta mogą zapewnić nam dochody na następne lata działania naszego biznesu.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis Holdy czerwony

Długopis Holdy czerwony

Cena od: 0,83 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.