Czym jest Content Marketing – praktyczny poradnik

Content marketing jest jednym z obowiązujących obecnie trendów marketingowych, a korzystanie z jego założeń zaczyna być wymogiem w branży. Content w języku angielskim oznacza treść, zawartość. I najbardziej ogólnie ujmując temat, tak właśnie można zdefiniować ten dział marketingu. Marketing treści to wszelkie działania skierowane na pozyskiwanie klientów, poprzez tworzenie i udostępnianie wartościowych i poszukiwanych często informacji. Są to wszelkiego rodzaju publikacje, które będą atrakcyjne dla odbiorców, a jednocześnie, w nienachalny sposób, będą one promować produkty lub usługi naszej firmy. Czym jest Content Marketing Ich pośrednim celem ma być proponowanie klientowi pomocy, udzielania porad lub oferowanie zdobycia wiedzy na dany temat. Celem bezpośrednim będzie skłonienie klienta, przy użyciu argumentów zawartych w udostępnionej treści, do tego, aby sam zapragnął skorzystać z naszej oferty.

Dystrybucja treści

Ważnym aspektem content marketingu jest też sposób dystrybucji stworzonych przez nas treści. Można zrobić to za pośrednictwem bloga, artykułu z poradami, artykułu promowanego, nagrania wideo, a także przy użyciu ikonografii i piktogramów. Wartościowa treść będzie pomocna także w pozycjonowaniu strony internetowej, ponieważ wyszukiwarka Google „zauważa” dobry content i ustawia go wysoko w rankingach wyszukiwania, a to z kolei zwiększy naszą widoczność w Internecie.

Tworzenie contentu

Generowanie dobrej jakościowo treści powinno odbywać się na zasadzie 3V, czyli volume, value, variety. Oznacza to odpowiednie zarządzanie treścią, pod kątem jej ilości, wartości i częstotliwości. Tworzony przez nas przekaz musi być naprawdę dobry jakościowo i merytorycznie. Musimy sprawić, aby klienci chcieli czytać to, co napisaliśmy, a także, aby mieli wrażenie, że właśnie mają kontakt z fachową i ekspercką wiedzą. Częstotliwość naszych publikacji również ma ogromne znaczenie. Prawda jest taka, że musimy być stale na bieżąco i nie możemy pozwolić sobie na przestoje w umieszczaniu naszych materiałów w Internecie. Ważne jest również stosowanie różnorodnych środków przekazu. Miksujmy sposoby, w jakie emitujemy nasz content. Czasami niech będzie to artykuł, innym razem vlog lub grafika. Zarówno nasi odbiorcy, jak i algorytm, którym posługuje się Google, docenią naszą kreatywność i niejednorodny przekaz.

Content marketing w mediach społecznościowych

Treści udostępniane przez różne firmy na Facebook’u i innych portalach społecznościowych można podzielić na te wartościowe, oraz tzw. „zapchajdziury”, które nie mają nic wspólnego z dobrym jakościowo przekazem, a mają jedynie za zadanie skłonienie użytkowników do zareagowania (np. kliknięcia „Lubię to” ). Są to posty typu:

„U nas upały, a Wy jak sobie radzicie z temperaturą na zewnątrz?”

O ile mogę one zaktywizować klientów i zbudować relację, o tyle nie są one dobrym contentem, który zostanie „zauważony” przez Google’a, oraz nie przyczynią się one do zwiększenia ruchu na naszej stronie. Założeniem marketingu treści jest korzystanie z portali społecznościowych, jak z kanału do przekazywania naszych publikacji, a tak naprawdę po więcej należy udać się na naszą stronę internetową. W praktyce wygląda to tak, że na ścianie naszego fanpage’a publikujemy tylko ciekawie streszczenie materiału i umieszczamy link do naszej strony www, gdzie będzie możliwość zapoznania się z całością publikacji.

Content marketing jest wartościowym narzędziem w rękach doświadczonego marketingowca. Dzięki strategii opartej na promowaniu firmy, przy użyciu dobrych jakościowo treści, możemy zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej, zyskać większą widoczność w sieci, a także pokazać się z jak najlepszej strony. Warto spróbować!

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis

Długopis

Cena: 0,29 €

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.