Czy warto zainwestować w Personal Branding?

Codziennie wchodzimy w interakcje z wieloma osobami. I, nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy, próbujemy przedstawić siebie w jak najlepszym świetle. Prezentujemy fakty na swój temat w taki sposób, aby jak najkorzystniej zostać odebranym przez odbiorcę. Można powiedzieć, że kreujemy i zarządzamy własnym wizerunkiem, z lepszym lub gorszym skutkiem. Jeśli jednak zawodowo chcielibyśmy zrobić wszystko, aby być dobrze odbieranym przez partnerów i inwestorów, warto  zastanowić się nad zainwestowaniem w profesjonalny Personal Branding.

Idea tworzenia i operowania pozytywnym obrazem własnej osoby wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, gdzie takie zabiegi początkowo były wykorzystywane w kampaniach wyborczych amerykańskich polityków. Można uznać, że wynajęcie specjalisty do kreowania wizerunku wymaga fantazji i jest sporą fanaberią, ale jest to mylne wrażenie. W czasie kiedy tak trudno przebić się przez mnogość informacji i komunikatów, oraz gdy każdy może wyrażać swoje zdanie w Internecie, bardzo ważne jest, aby mieć kontrolę nad pojawiającymi się informacjami o nas i o naszej firmie.

Personal Branding

Wychodząc z założeń Personal Brandingu my sami jesteśmy marką. A marka to wypadkowa wrażenia na nasz temat i zbioru opinii oraz komentarzy, które pojawiają się w sferze publicznej. Dlatego na początek warto zastanowić się, najlepiej wraz z fachowcem, jaką marką chcemy być. To znaczy tyle, że należy ustalić jakie cechy i jakie wyobrażenie o nas sprawią, że w opinii naszych odbiorców będziemy marką silną, godną zaufania i naśladowania i jaki obraz naszej osoby będzie najkorzystniejszy dla naszego biznesu. Inne składowe zadecydują o sukcesie w przypadku promowaniu lekarza, prezesa firmy czy polityka, a inne w promowaniu piosenkarza czy blogera.

Na początku warto byłoby zbadać to, jak postrzegają nas inni. Można zrobić rozeznanie wśród pracowników, bliskich partnerów biznesowych, a nawet wśród rodziny. Następnie należy spróbować ustalić jakie są nasze mocne strony, które można uwypuklić, a jakie obszary wymagają jeszcze dopracowania. Kolejnym krokiem może być poszukanie informacji o sobie w Internecie. Wystarczy wpisać swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy w wyszukiwarkę i dowiedzieć jak, i czy w ogóle, mówią o nas w sieci.

Jeśli nie masz obecnie funduszy na wynajęcie firmy, która zajmie się kreowaniem Twojego wizerunku, to sam również możesz zadbać o to jak postrzegają Cię inni. Dobrym tłem do tego będą media społecznościowe, za pośrednictwem których możesz wygłaszać opinie, dzielić się fachową wiedzą, pokazywać swoje służbowe i osobiste osiągnięcia. Dobrym pomysłem byłoby też założenie profilu na portalach typu Golden Line lub LinkedIn, gdzie uzupełnia się dane na temat przebiegu swojej kariery zawodowej. A może podzielenie się małym wycinkiem swojego życia prywatnego wpłynie na jeszcze lepszy odbiór Twojej osoby? Bierzesz udział w zawodach sportowych? Podróżujesz w ciekawe miejsca? Pokaż to! Wszechstronne i interesujące osoby przyciągają pozytywną uwagę. Jeśli jednak masz możliwości finansowe, pozwalające Ci na skorzystanie z usług doradcy wizerunkowego- spróbuj. Stworzenie silnego brandu, jakim jesteś Ty sam, może być przełomem w Twojej karierze i z pewnością przyczyni się do jej rozwoju.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis Partita, srebrny/czerwony

Długopis Partita srebrny/czerwony

Cena od: 0,40 zł

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.