Czy pora dnia ma znaczenie na opublikowanie posta w mediach społecznościowych?

Udało się – mamy wreszcie funpage’a firmowego na Facebook’u, konto na Instagramie i od czasu do czasu publikujemy na Twitterze. Wiemy już jakie treści najlepiej udostępniać naszym odbiorcom, jakich zasad komunikacji trzymać się w kontaktach z naszymi klientami i jakich hashtag’ów używać, by osiągnąć sukces. Jednak czy wiecie, że kolejnym kryterium, mogącym zaważyć na naszej widoczności w sieci, jest czas publikacji postów na portalach społecznościowych?

Nawet bardzo dobra treść, dopełniona świetnymi fotografiami lub interesującym filmikiem, może przepaść w otchłani innych komunikatów portalu społecznościowego, jeżeli nie trafi ona do naszych odbiorców w odpowiednim momencie. Platformy typu Facebook i Instagram to bardzo dynamiczne twory, a zwiększająca się stale liczba użytkowników tych portali, powoduje w oczywisty sposób wzrost informacji udostępnianych przez internautów. O ile Facebook daje nam szanse, że nasz post zostanie wyświetlony przez odbiorców jeszcze godzinę, dwie po tym, jak go opublikujemy, to już Instagram wyświetla zdjęcia praktycznie w czasie realnym i bardzo często aktualizuje „ścianę” z nowościami. Twitter z kolei to raczej miejsce, w którym powinniśmy ewentualnie komentować bieżące wydarzenia, wybierając czas publikacji naszych postów w kontekście obecnej sytuacji związanej z interesującym nas tematem.

media społecznościowe

W poprzednich latach specjaliści od marketingu w social mediach prowadzili badania, dotyczące aktywności konkretnych grup internautów w sieci. Na ich podstawie ustalili potencjalnie najlepsze godziny na naszą firmową obecność w Internecie. Uważano wówczas, że najlepiej, by administratorzy funpaga’a firmowego postowali w godzinach pracy standardowej osoby, to znaczy 9:00-17:00. Szczególny nacisk kładziono też na godzinę 11:00-12:00, ponieważ wtedy najwięcej osób robi sobie pierwszą przerwę od pracy i przegląda w tym czasie strony internetowe. Następnym momentem, w którym następowała kumulacja publikacji, miała być godzina 15:00, kiedy pod koniec dnia pracy zmęczeni pracownicy potrzebowali kolejnej małej przerwy na relaks. Obecnie wiemy też, że wcześniejsza godzina publikacji (około 7:00 rano) jest również dobrym momentem na rozpoczęcie postowania, ponieważ nasi odbiorcy jadą do pracy metrem, autobusem, lub stoją w korku i wtedy bardzo chętnie sięgają po swoje smartfony w celu przejrzenia aktualności w Internecie. Jak twierdzą znawcy social media, nie należy też spisywać na straty godzin wieczornych i zachęcają do spróbowania umieszczania postów w okolicy godziny 20:00-21:00. Wszystko to jednak zależy od branży w jakiej działamy i kim są nasi klienci.

Jak dowiedzieć się, która godzina będzie najlepsza, by aktualizować posty z firmowego konta na Facebook’u lub Instagramie? Jeżeli mamy takie możliwości finansowe, warto zainwestować w płatne narzędzia analizy zasięgu naszych postów i na podstawie zebranych wyników celować idealnie w godziny wskazane jako te, w których aktywność naszych klientów jest największa. Jednak w mediach społecznościowych jest o tyle łatwiej, że zazwyczaj nasi czytelnicy mają możliwość szybkiej reakcji na udostępnioną przez nas publikację. Nawet, jeśli nie mamy możliwości, aby skorzystać z bardziej wnikliwej analizy, to już po samej ilości polubień i komentarzy posta o danej godzinie, będziemy w stanie zorientować się kiedy jest najlepszy czas na udostępnianie artykułów związanych z naszym przedsiębiorstwem. Każda firma posiada klientów, których można zaklasyfikować do jakiejś grupy odnośnie wieku, płci czy stylu życia. Dzięki wiedzy o tym, jak wygląda dzień statystycznego klienta naszej firmy, możemy wstrzelić się w idealny moment na udostępnianie komunikatów związanych z naszym biznesem. Obecnie korzystanie z social media odbywa się praktycznie przez całą dobę, a internauci często mechanicznie sięgają po swoje smartfony, by połączyć się z Internetem. W tej kwestii najlepiej jest jednak testować różne godziny aktualizacji statusów na portalach społecznościowych, zapisywać je i analizować. Zebrane w ten sposób informacje pomogą nam w ustaleniu idealnego dla nas harmonogramu publikacji.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Ładowarka USB do samochodu

Ładowarka USB do samochodu

Cena od: 0,29 €

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.