Czy cena dla klienta jest najważniejsza?

Jakie czynniki są najbardziej istotne, jeżeli chodzi o sprzedaż naszych usług? Dlaczego klienci decydują się zakupić dany towar, rezygnując z podobnego, proponowanego przez konkurencję? Pierwszą odpowiedzią, jaka przychodzi nam do głowy, jest oczywiście: „najlepsza cena!”. Gdyby jednak tylko pieniądze decydowały o tym, że klient wybiera konkretną firmę, to wszelkie działania przedsiębiorców, opierałyby się wyłącznie o konkurencję cenową. Tymczasem istnieje szereg innych detali, które są dla klientów równie ważne, a czasem nawet ważniejsze, niż cena.

Jakość górą!

Przy niezwykle zróżnicowanym rynku, który bywa przesycony towarami i usługami, czasami jedyną formą współzawodnictwa będzie konkurencja jakościowa. Oferowanie produktów wykonanych z materiałów dobrego gatunku, gwarancja na nasze artykuły lub łatwy dostęp do ich serwisowania, może sprawić, że klient zakupi dany towar właśnie u nas, nawet, jeśli zaproponujemy mu wyższą cenę. Jeśli możemy, postarajmy się też o certyfikaty lub licencje na oferowane przez nas dobra. Z pewnością wyróżni to naszą firmę na tle innych przedsiębiorstw.

czy cena dla klienta jest najważniejsza?

Zadbajmy o klienta

Jeśli dołożymy wszelkich starań, żeby nasz kontrahent poczuł się komfortowo, korzystając z naszych usług, być może łaskawszym wzrokiem spojrzy nawet na wyższą cenę. Chodzi tu o uprzejmą obsługę i personalne podejście do klienta. Jeśli mamy kontakt z konkretną osobą kolejny raz, postarajmy się pamiętać nasze poprzednie rozmowy i ustalenia. To pozwoli klientowi na poczucie się dla nas ważnym. Możemy również wykorzystać gadżety reklamowe, aby zacieśnić więzi biznesowe z odbiorcami naszych usług. Postaraj się też zawsze służyć pomocą w różnych sytuacjach i daj klientowi poczucie, że może na Ciebie liczyć w sprawach służbowych. To bardzo silny fundament współpracy, który ma moc większą niż ceny towarów.

Opłacalna premia

Być może ceny naszych produktów nie są najniższe, ale kolejnym sposobem na zwrócenie uwagi klientów na pozytywne strony współpracy z nami, będzie premiowanie ich za korzystanie z naszych usług. Czasami opłacalną praktyką dla nas będzie ofiarowanie klientowi większego rabatu na produkty, lub przyciągnięcie go do siebie sezonową promocją. Mimo obniżki i tak zarobimy, a nasz odbiorca poczuje, że dokonał korzystnej transakcji. W przyszłości może on nadal wiernie kupować nasze towary, czekając na kolejną atrakcyjną akcję, w której otrzyma premię za korzystanie z naszych usług. Czasami też, jeśli oczywiście nam się to kalkuluje, można zaproponować klientom bony do większości sklepów, za zrobienie konkretnego obrotu w naszej firmie. Ostatecznie i my i klient powinniśmy być zadowoleni

Serwis ważniejszy niż cena

Kolejnym aspektem, który może przemawiać za tym, że klienci nie kierują się wyłącznie ceną, jest duża popularność firm, które oferują dobry serwis. Dotyczy to różnych czynników, w zależności od branży, w jakiej działamy. Może być to szybka dostawa, duże stany magazynowe, krótki czas realizacji, a także informowanie klienta o statusie zamówienia i dobry kontakt z obsługującym go handlowcem. Jeśli klient będzie miał pewność, że obsłużymy go sprawnie i profesjonalnie, to chętniej wybierze właśnie naszą firmę, nawet jeśli konkurencja będzie miała niższe ceny.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

Długopis

Długopis

Cena: 0,29 €

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.