5 najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, aby być lepiej widocznym w Internecie

Dawniej funkcję reklamy stanowił po prostu szyld naszego przedsiębiorstwa. Później przyszła możliwość promocji w prasie i telewizji. Ale obecnie wszyscy dobrze wiemy, że jeżeli o danej firmie nie ma choćby jednej wzmianki w Internecie, to firma ta nie istnieje. Internet jednak posiada tak ogromne zasoby informacji na najróżniejsze tematy, że ciężko jest tak po prostu w nim zaistnieć. Czy można zrobić coś, aby informacje o naszym biznesie były dostępne dla naszych obecnych i potencjalnych klientów?

1. Strona internetowa firmy

To nie jest już możliwość, to po prostu konieczność. Strona internetowa to wizytówka naszej firmy, więc to jak wygląda i jakie treści przekazuje bardzo często decyduje o tym, że klient podejmuje decyzję o skorzystaniu z naszych usług. Witryna musi być przejrzysta i estetyczna, a poruszanie się po niej powinno być proste i intuicyjne. Strona firmy powinna zwierać informacje o jej działalności, ofercie, ewentualne przykładowe realizacje, a także kontakt i wskazówki dojazdu. To także miejsce, w którym możemy pochwalić się, jeśli oczywiście takowe posiadamy, różnymi certyfikatami, nagrodami czy rekomendacjami.

widoczny w internecie

2. Pozycjonowanie

Według różnych źródeł z wyszukiwarki Google korzysta codziennie ok. 90-93 % wszystkich internautów. Prowadząc biznes, nie tylko internetowy, należy zadbać o to, aby nasi potencjalni odbiorcy trafiali na naszą stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Wszystkie działania związane ze zwiększeniem widoczności naszej witryny w Internecie nazywamy pozycjonowaniem. Szukając konkretnej informacji wpisujemy w wyszukiwarkę hasło lub hasła jej dotyczące, a ona wyświetla nam strony internetowe, które według niej najbardziej pasują do zadanego przez nas tematu poszukiwań. Na jakiej podstawie wyszukiwarka selekcjonuje strony internetowe? Najczęściej związane jest to z odpowiednim wypozycjonowaniem strony przez specjalistów. Pierwsze kilka wyników wyszukiwania to płatnie reklamy Google AdWords, ale już późniejsze propozycje wyszukiwarki to naturalne wyniki wyszukiwania. Aby zdecydowanie zwiększyć swoją widoczność w sieci, musimy pomóc naszej stronie znaleźć się jak najwyżej w rankingu wyszukiwania. Za pozycję w rankingu odpowiada specjalny algorytm wyszukiwarki Google, którego działanie nie jest nikomu znane w pełni, jednak są czynniki, które mogą sprawić, że to nasza strona będzie jedną z pierwszych. Są to słowa kluczowe, które w odpowiedni sposób umieszczone są na naszej stronie, ilość treści na stronie, niekopiowane z innych źródeł teksty, szybkość ładowania się strony czy też regularne dodawanie nowych treści na naszą stronę. Jest to oczywiście temat rzeka, który szerzej omówimy w innym artykule, jednak naprawdę warto zainwestować w odpowiednie pozycjonowanie swojej witryny, bo w realny sposób przełoży się to na wyniki finansowe naszej firmy. Na rynku działa wiele firm, które w profesjonalny sposób zajmą się takimi działaniami marketingowymi na nasze zlecenie.

3. Dotrzyj konkretnie tam, gdzie potrzebujesz

Jest to w pewnym sensie kontynuacja podpunktu o pozycjonowaniu, ale dotyczy już bardziej szczegółowych jego aspektów. Promując firmę należy zastanowić się do kogo konkretnie chcemy dotrzeć, a to z kolei pozwoli nam w najbardziej efektywny sposób spożytkować nasze fundusze na marketing. Tutaj powinniśmy podjąć decyzję czy chcemy naszą firmę promować globalnie czy też wystarczy nam w zupełności promocja na rynku lokalnym. Zależy to oczywiście od profilu naszej działalności i możliwości dystrybucji ewentualnych dóbr i usług, ale dzięki ustaleniu naszego targetu będziemy mieli gwarancję, że nie stracimy niepotrzebnie pieniędzy na próbę pozyskania klientów dla nas nieosiągalnych. Jeśli chodzi o zwiększenie swojej widoczności w Internecie, musimy zagrać odpowiednim doborem słów kluczowych, używanych do pozycjonowania. Pierwszym kokiem będzie, zapewne niezbyt zaskakujące posunięcie- promowanie firmy wraz z nazwą miejscowości, w której prowadzimy działalność. Jednak, idąc dalej, warto zbadać posunięcia naszej konkurencji i sprawdzić po jakich keywordsach trafimy na ich witrynę, a następnie postarać się rozszerzyć ilość słów kluczowych na naszej stronie internetowej.

4. Stwórz mobilną wersję swojej strony internetowej

Wszyscy dobrze wiemy jak nasze korzystanie z Internetu zmieniło się od czasu, kiedy możemy używać go również z poziomu naszych telefonów komórkowych. Pewnie wszyscy tak przywykliśmy do tej wygody, że nawet nie zauważamy ile razy w ciągu dnia wyszukujemy niezbędnych informacji na naszych smartfonach. I nawet najpiękniejsza strona internetowa nie będziecie dobrze prezentować się na niewielkim wyświetlaczu telefonu, jeśli nie będzie do tego przystosowana. Stworzenie mobilnej wersji naszej witryny internetowej może sprawić, że zyskamy nowych klientów, a także odpowiemy na potrzeby stałych partnerów. Taki wariant strony nie musi być idealnym odwzorowaniem jej pełnej wersji, a jedynie zawierać najważniejsze informacje i funkcje, do których użytkownik będzie miał szybki dostęp.

5. Załóż fanpage na Facebooku

Temu zagadnieniu poświęcimy kilka innych artykułów, ale ogólnie rzecz ujmując: media społecznościowe mają ogromną moc docierania do dużej ilości potencjalnych i obecnych klientów. Utworzenie i prawidłowe zarządzanie firmowym fanpage’em przyniesie przedsiębiorstwu wiele korzyści i pozwoli na interakcję z odbiorcami swoich usług. Dlatego dobrą praktyką będzie prowadzenie samemu takiego konta na Facebooku, lub zatrudnienie agencji, która w naszym imieniu będzie zajmowała się tym rodzajem promocji naszego biznesu.

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

TOUCAN.Długopis.

TOUCAN.Długopis

Cena od: 0,94 zł

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.