4 sposoby na wygraną Twojej firmy na rynku

Czym będzie wygrana firmy na rynku? Dla jednych będzie to finansowy sukces, dla innych zyskanie nowych klientów i rozpoznawalność, dla niektórych stworzenie nowych oddziałów, a jeszcze w innej sytuacji wygraną będzie pokonanie kryzysu i utrzymanie się na powierzchni. Co roku w naszym kraju rejestruje się kilkadziesiąt tysięcy nowych przedsiębiorstw, co sprawia, że konkurencja jest naprawdę ogromna. Zmienili się także klienci i ich sposób podejścia do zakupów, niestety nie jest to zmiana z korzyścią dla naszych interesów. Czy są jakieś sposoby, aby wybić się na tle innych firm i osiągnąć sukces na tym polu?

1. Nie marnuj czasu

Doba każdego z nas ma 24 godziny i tylko od nas zależy jak je wykorzystamy. Przyjrzyj się temu jak wygląda Twój typowy dzień, tydzień, miesiąc w pracy. Czy istnieje możliwość, że niektóre czynności zajmują Ci zbyt wiele czasu i nie przynoszą realnych korzyści dla Twojego biznesu? Postaraj się wyłapać takie niepotrzebne aktywności i wyeliminować je lub zamienić w takie, które będą miały pozytywną wartość. Poranna kawa jest super, o ile nie przeciąga się do godziny. Spotkania i wyjazdy służbowe są konieczne, by utrzymywać dobre relacje z partnerami i kontrahentami, ale może jest szansa, by zmniejszyć ich ilość na rzecz jakości? A może istnieje opcja, aby zatrudnić stażystę, który pomoże Ci uporządkować dokumenty, a Ty w tym samym momencie będziesz mógł zajmować się czymś istotniejszym? Zastanów się po prostu jak lepiej wykorzystać czas, który masz, aby skupić się na pracy i rozwoju firmy oraz rozwoju własnym.

Sposób na wygraną firmy

2. Daj się zauważyć

Kilkadziesiąt tysięcy nowych firm rocznie, pamiętasz? Musisz być widoczny na ich tle i posiadać cechy, które wyróżnią właśnie Twoje przedsiębiorstwo. Są różne drogi do tego, aby stać się dla swoich klientów wyjątkowym dostawcą dóbr i usług. Możesz pomyśleć o tym, aby oferowane przez Ciebie produkty były oryginalne lub posiadały właściwości inne niż te, proponowane przez konkurencję. Bierz udział w targach i konferencjach, nawiązuj kontakty z nowymi producentami i orientuj się w nowościach na rynku. Zastanów się jak dopracować serwis, który proponuje Twoja firma. Czasami odpowiednie podejście do klienta, uprzejma obsługa i zaangażowane mogą decydować o tym, że klient wybierze i będzie już zawsze wybierał właśnie Ciebie. Rozejrzyj się i sprawdź jakie kroki podejmują firmy o podobnym profilu jak Twoja. Jeśli możesz- zagraj cenami lub ofertami promocyjnym. Zadbaj także o to, aby być widocznym w Internecie. Stwórz funkcjonalną i atrakcyjną wizualnie stronę www, udzielaj się na forach tematycznych, stwórz fanpage Twojego przedsiębiorstwa na Facebook’u. Nie pozwól na to, aby klient Cię przegapił!

3. Bądź wyjątkowy

Zapewne takich firm jak Twoja działa na rynku bardzo wiele. Wszyscy oferujecie podobny zasób produktów lub tych samych usług. Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie? Dlatego, że jesteś profesjonalny i fachowy. Skąd bierze się przekonanie o tym, że dany specjalista wie co robi? Wystarczy wyobrazić sobie poczekalnię w gabinecie stomatologicznym. Bezpieczniej poczujemy się w obliczu wizyty u dentysty, który ukończył porządne studia, brał udział w wielu sympozjach i oraz kursach, prawda? A skąd o tym wiesz? Bo nasz pan stomatolog obwiesił całą poczekalnię dowodami swoich wysokich kompetencji. Jeśli robisz coś, pod kątem rozwijania umiejętności swoich, lub swoich pracowników- pochwal się tym! Możesz umieścić takie informacje na swojej stronie internetowej, a w siedzibie firmy powiesić na ścianach zdobyte dyplomy i certyfikaty. Nie poprzestawaj jednak na tym i- jeśli tylko masz takie możliwości- nadal staraj się zdobywać nową wiedzę i umiejętności. Jeśli Twoja firma zajmuje się produkcją, to zastanów się jakie jej aspekty mogłyby sprawić, że dla swoich klientów będziesz wyjątkowy? Mając drukarnię można postawić na wyspecjalizowanie się w dodatkowej technice nadruku, dystrybuując towar można postarać się o wyjątkowo duże stany magazynowe, posiadając mały sklepik można zacząć sprzedawać lokalne produkty, których nie ma nikt inny… możliwości jest tak wiele, jak wiele jest rodzajów działalności. Chodzi po porostu o to, aby być w czymś świetnym i wykorzystywać to.

4. Postaw na ludzi!

Ceny cenami, reklama reklamą, a przecież największym zasobem przedsiębiorstwa są ludzie, którzy w nim pracują. Stworzenie sprawnego i wykwalifikowanego zespołu nie jest łatwym zadaniem i niekiedy trwa latami. Przeprowadzaj dokładną rekrutację, obserwuj nowych pracowników podczas okresu próbnego. A jeśli już masz okazję zarządzać kadrą, która jest zgrana i przede wszystkim pracuje tak, aby Twoja firma osiągała zysk- dbaj o nich. Organizuj szkolenia, zapewnij im dobre warunki i materiały niezbędne do wykonywania obowiązków. Pamiętaj o stworzeniu i przestrzeganiu skutecznego systemu motywacyjnego. Rozejrzyj się, może okazać się, że wśród Twoich podwładnych mogą kryć się utalentowane jednostki. Dobry lider potrafi zauważyć takie cechy i pomaga pracownikowi w rozwijaniu ich, co zdecydowanie będzie miało później korzystny wpływ na cały zespół. Słuchaj pracowników, oczekuj propozycji, pokazuj i nagradzaj dobre inicjatywy. Bądź otwarty i wspólnie walczcie o pozycję Twojego biznesu na rynku!

  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

Produkt dnia

TOUCAN.Długopis.

TOUCAN.Długopis

Cena od: 0,94 zł

Gifts and presents

Do poprawnego funkcjonowania ta strona wymaga Ciasteczek.